רעיה מורג
רעיה מורג

סופת חול, בימוי: עילית זקצר, ישראל, 2015

ב"סופת חול", סרט הביכורים המרתק של עילית זקצר (ישראל, 2016), לא מתרגשת ובאה שום סופת חול, אך הציפייה לבאות מטרידה את מנוחתו של הצופה ללא הרף ומותירה אותו נפעם ודרוך. זו דריכות שמאפיינת את המלודרמה, סוגה שבמרכזה מוצג סיפור אהבה בלתי ממומש. התסריט האינטליגנטי והמדויק שיצרה זקצר פורש מול עינינו אט־אט את הטרגדיה הכפולה במשפחה בדואית, שבה אם המשפחה, ג'לילה (השחקנית רובא בלאל־עספור) נאלצת להסכין עם נישואיו השניים של בעלה לאשה צעירה יותר, בעוד בתה בת ה-18, לילה (השחקנית למיס עמאר) המאוהבת בסתר בצעיר משבט אחר, נאלצת להינשא למוניר, שאותו לא ראתה מעולם ושנבחר על ידי אביה. שיעבוד למסורת, נישואי שידוך כפויים ופוליגמיה יוצרים שרשרת משברים וקונפליקטים שכוחם בהשוואה הבלתי נמנעת בין עולם הגברים מרובה הזכויות לבין העולם נטול הזכויות של הנשים הבדואיות. בעומק הפריים, שורת קרונות משא נעה על מסילת רכבת שאין יודע מוצאה ומבואה, מאחורי צריפוני הפח של השבט הבדואי, ותחנת אוטובוס נטושה ומוזנחת, צבועה בצבעי צהוב־אפור מדבריים, מדגישים עבורנו שהדרמה מתחוללת במרחב סגור ומנותק, ולפיכך חסר תקווה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ