בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכל על קהלת

"טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן וְחָכָם מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל אֲשֶׁר לֹא יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד" קובע ספר קהלת. האם המדרש ניצל אמירה פוליטית שכזו כדי לחשוב על כוח, ריבונות וקיסרות?

תגובות

מדרש קהלת רבה א–ו. מנחם הירשמן. הוצאת מכון שכטר, 363 עמודים, 80 שקלים "טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן וְחָכָם מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל אֲשֶׁר לֹא יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד" קובע ספר קהלת באחת האנקדוטות הפוליטיות החריפות שלו. סמכות לא נותנת חוכמה. אדרבה, פעמים הרבה היא חותרת תחתיה, כי כוחו הבלתי מוגבל של הריבון משכיח ממנו את הצורך בזהירות. האם המדרש ינצל זאת כדי לחשוב על פוליטיקה? על כוח והעדרו? על קיסרות? הנה מדרש קהלת רבה על הפסוק שלנו: "טוב ילד מסכן וחכם — זה יצר טוב... ממלך זקן וכסיל — זה יצר הרע. ולמה...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו