טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אחרי שראשו נערף, דיוניסוס הרים אותו מהאדמה והלך

בימים אלה מלאו תשעים שנה לפרסום חיבורו של זיגמונד פרויד "עתידה של אשליה", אחד מכתבי האשמה החמורים ביותר על הדת באשר היא ועל האמונה בעל טבעי

תגובות

ב"מחקר אוטוביוגרפי" שכתב זיגמונד פרויד בערוב ימיו הוא התוודה כי מוקד העניין שלו תמיד היה לאו דווקא החקירה הפסיכואנליטית אלא שאלות תרבותיות שריתקו אותו מאז צעירותו. הפסיכואנליזה שינתה את האופן שאנו מבינים את עצמנו, רגשותינו, התפתחותנו, מיניותנו, חלומותינו. אך ישנם חוקרי תרבות ואפילו פסיכואנליטיקאים שמחשיבים דווקא את ניתוח התרבות של פרויד להישג המנטלי הגדול ביותר שלו, ובאופן ספציפי את כתיבתו על שאלת הדת והאמונה. לפני תשעים שנה פירסם פרויד את הניתוח החריף "עתידה של אשליה", אחד מכתבי ההאשמה החמורים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות