בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צור את עצמך

איתן מכטר לקח את חיבורו המרכזי של פרידריך ניטשה "המדע העליז", הבנוי מאוסף של פרקים ואפוריזמים שלכאורה אין כל קשר ביניהם, וכתב לו פרשנות המקלה על הקורא להתמצא בצפונות הגותו של ניטשה בכל הנוגע למקומן של האסתטיקה והאמנות כמעניקות את המשמעות לחיינו במקום האלים האידיאולוגיים הרבים כל כך שהכזיבו

6תגובות

ניטשה והאסתטי: מעשה היצירה ב"המדע העליז", מאת איתן מכטר, הוצאת רסלינג, 2018, 205 עמודים בניגוד לאמור במשלי (ל"א ל'), "שקר החן והבל היופי", אפשר לסכם את תורת היפה של ההוגה הגרמני פרידריך ניטשה וגם את הספר העוסק בכך בכותרת: "אמת החן וסבל היופי". היפה הוא אמיתי כי הוא נובע מתוך ייסוריו הממשיים וכאביו הקיומיים של כל אדם המנסה להתגבר באופן אותנטי על המכוער והמזוויע על ידי עידונו באמצעות יצירת היפה והנשגב. הואיל וכל אדם, על־פי ניטשה, הוא יצור הצר צורות יפות מתוך בליל היצרים שבתוכו, הרי שכל אדם הוא...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו