ירמיהו מוסר הודעה וחוצה את הסואץ

פרק מספרו החדש של אמוץ עשהאל "מצעד האיוולת היהודי", שבו הוא טוען שההיסטוריה היהודית לא מתחילה עם יציאת מצרים אלא עם שיבת מצרים, כשהתחולל המפץ הגדול של ההיסטוריה היהודית כשהעם התנ"כי חדל להיות מעוגן בארצו. הפרק, שנמצא בפתח החלק השלישי של הספר, "מקום", מתאר את "שיבת מצרים", פרק נשכח בהיסטוריה היהודית שאותו מחלץ עשהאל מבין דפי ספר ירמיהו

אמוץ עשהאל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמוץ עשהאל

על המפץ הגדול של תולדות היהודים נמסרה מראש מעין הודעת דובר, אם כי רגליים לדבר שמוסר ההודעה לא הבין לאשורה את התמורה שהוא עצמו בישר. את ההודעה, שתוכננה והופצה בתבונה פרסומית שלא היתה מביישת משרד יחסי ציבור מודרני, מסר מבקר המשטר ירמיהו בגיא בן הינום, למעלה מ-650 שנה לפני שהגיעו לשם טיטוס ופרשיו.

תחילה אסף ירמיהו קבוצה קטנה של מעצבי דעת קהל, נכבדים "מזקני העם ומזקני הכהנים" (ירמיהו א' י"ט); אחר כך, כדי לעורר את הסקרנות שלהם, הוא הוביל אותם למקום מבודד מחוץ לחומות; אחר כך, כדי לצרוב את המסר שלו בתודעה שלהם, הוא הפעיל אפקט אורקולי; ולבסוף, לאחר שמסר את דברו לאליטה, הוא טיפס מהגיא, נכנס לעיר, צעד לרחבת המקדש, ושם פנה להמונים קודם שנעצר ובילה לילה על גלגל עינויים. אבל זה קרה אחר כך.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ