"דבר המפרסם": המקצוע שנעזר בדימויי מוות כדי לעורר את יצר החיים

הפרסום מזהם את התודעה, מקבע את מעגל השעבוד הצרכני והופך אותנו, הצופים־קורבנות, לישות סינתטית. "דבר המפרסם", ספרה של עירית זאבי, אמנם נוגע בסוגיות אלה, אך נעדר כל ביקורת אמיתית על הענף שמנצל סבל אנושי כדי למכור חולצות

בועז יזרעאלי
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בועז יזרעאלי
  • שם הספר: דבר המפרסם
  • סופר/ת: עירית זאבי
  • מו"ל: כתר
  • מס' עמודים: 305
  • מחיר: 98

עורך הספר: רוביק רוזנטל

אם לרוב המקצועות והעיסוקים המוכרים יש איזו נחיצות או לפחות הצדקה מעשית כלשהי, נראה שהפרסום הוא חריג. נוסף על היותו מיותר ובלתי מועיל, הוא מזיק. אין טעם להשוותו לפיתוח של כלי נשק הרסניים, למכירת סמים ממכרים או לסחר בבני אדם; הנזק שמחולל תחום הפרסום שונה במהותו. לא בטוח ש"דבר המפרסם", ספרה המחקרי של ד"ר עירית זאבי, מצליח לעמוד על טיבו של הנזק המסוים הזה. אולי זו משימה בלתי אפשרית, כמו לבקש מדג במים לתאר את מהות הפיתיון שבקצה החכה.

תגובות