פרשת השבוע-הארץ

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יאשיהו קורע את בגדיו עם גילוי ספר התורה. איור מאת יוליוס שנור פון קרולספלד
בני מואב משדלים את בני ישראל לחטא, איור מאת גררד הואט, 1728

פרשת "בלק" כוחה ההרסני של קנאת האלוהים

לאורך מסע בני ישראל במדבר מתעורר עליהם שוב ושוב הזעם האלוהי. שתי מקבילות מספרי הנביאים מאפשרות לשער שבסופו המקורי של הסיפור, שרק תחילתו מופיעה בפרשת השבוע, הוצאו כמה מנהיגים להורג ובעקבות זאת הופסקה המכה האלוהית שניחתה על העם

דיוקן יפתח השופט, המאה ה-16

פרשת "חוקת" לא תתעב אדומי כי אחיך הוא

כמו בסיפור העימות בין יפתח למלך בני עמון בספר שופטים, בו מובעת הדעה שראוי לכל עם להסתפק במה שהעניק לו אלוהיו ולא ללטוש עיניים לנחלתם של עמים ואלים אחרים, גם כאן מודגשת נכונותם של בני ישראל לנקוט דרכי שלום מול עקשנות המקומיים

ברכת כהנים בכותל המערבי

פרשת "נשוא" יאר ה' פניו אליך ויחונך

פסוקי המסגרת של ברכת הכוהנים מכחישים את הכוח העצמאי של המלים, או, את הכוח שהעם עשוי לייחס לכוהנים ומבהירים כי הברכה באה לאדם מאת האל בלבד. ועם זאת יש צורך בפעולת התיווך, אמירת מלות הברכה, המאפשרת לברכה האלוהית להתממש