פרשת השבוע

כתב האישום של אלוהים

בחזון ישעיהו, שנקרא לפני תשעה באב, מוותר האל, שמאס בבני ישראל ובעבודת המקדש, על נקודת הזמן שהיתה שייכת לשני הצדדים וחיברה ביניהם

יעקב צ. מאיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יעקב צ. מאיר

השבת שלפני תשעה באב נקראת שבת חזון, על שום חזון ישעיהו בן אמוץ הנקרא בהפטרתה. ישעיהו נוזף בבני ישראל על פגמיהם המ וסריים ומתאר בשם הקב"ה, בגוף ראשון, את מאיסתו בעבודת המקדש המלווה בפגמים מוסריים, “חודשיכם ומועדיכם שנאה נפשי היו עלי לטורח נלאיתי נשוא” (ישעיהו א יד).

הזמן, המעוגן בנקודות ציון פולחניות, נועד להיות בראשונה כלי למפגש בין העם לבין הקב"ה, אך משחטאו מאס הקב"ה בבניו והוא מוותר על נקודות ציון אלו. הביטוי “חודשיכם ומועדיכם” הוא תחבולה רטורית שהופכת את נקודת הזמן שהיתה שייכת לשני הצדדים לציון זמן עקר, לאמור – מועדיכם ולא מועדי.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ