פרשת השבוע

גבולותיה האלימים של הזהות האתנית

במעשה הנקמה של שמעון ולוי בשכם וחמור הם שינו את טבעה של המילה וגילו את פניה האלימות, בכך שהפכו את הסימון החברתי לכלי נשק חברתי

יעקב צ. מאיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יעקב צ. מאיר

עד עתה לא סיפרה התורה אפילו על אשה אחת שנולדה למשפחתו של אברהם. דומה שבדרך הטבע הגברים נולדים למשפחה ואילו הנשים מיובאות אליה מן החוץ, וההעדפה הברורה היא לייבא אותן ממשפחתו המקורית של אברהם. גם רבקה וגם לאה ורחל מגיעות מחרן ונטמעות אל תוך המשפחה הגרעינית תוך הפרדה מוחלטת בינן לבין משפחתן המקורית, הצבועה בצבעים שליליים. לעומת זאת, נשיו של עשו, מבנות הארץ, הן "מורת רוח" (בראשית, כו, לה) ליצחק ולרבקה, ולישמעאל לוקחת הגר אשה מבנות מצרים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ