בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת השבוע

התורה כמלכודת טקסטואלית

ההצהרה של רש"י, "אין מוקדם ומאוחר בתורה", אינה רק שיטה מקומית ליישור מהמורות בטקסט המקראי, אלא שיטה בעלת פוטנציאל אנרכי

תגובות

אחרי מעמד מתן תורה ציווה הקב"ה על משה לבנות את המשכן. ציווי זה נמשך לאורך שתי פרשות השבוע שעברו, פרשת תרומה ופרשת תצווה. בפרשת השבוע שלנו, פרשת כי תישא, יורד משה מהר סיני עם לוחות הברית ומגלה שבני ישראל עובדים לעגל הזהב. על כך כותב רש"י, "אין מוקדם ומאוחר בתורה. מעשה העגל קודם לציווי מלאכת המשכן ימים רבים היה, שהרי בי"ז בתמוז נשתברו הלוחות וביום הכיפורים נתרצה הקב"ה לישראל ולמחרת התחילו בנדבת המשכן והוקם באחד בניסן" (רש"י על לא יח). על פי רש"י אין להתחשב בסדר הפרשיות כדי להבין את הסדר...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו