בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת השבוע

מתן תורה על פי רבי עקיבא

רבי עקיבא יוצר תמונה מוחלטת של מתן תורה כאירוע שבו ניתנה התורה כולה, על כל רבדיה, ובכך הוא מחסל מבחינה תיאורטית כל אפשרות לחדש בה משהו

תגובות

פרשת "בהר" ספר ויקרא נפתח במלים "ויקרא אל משה, וידבר ה' אליו מאוהל מועד לאמור" (א', א'). לאמור - מכאן והלאה יועברו הדברים כפי שפורטו מפיו של הקב"ה לאוזנו של משה כאשר היה כבר באוהל מועד, שבנייתו נסתיימה בסופו של ספר שמות.  אך בתחילת פרשת השבוע שלנו, לקראת סופו של ספר ויקרא, אומרת התורה: "וידבר ה' אל משה בהר סיני לאמור" (כ"ה, א'), והיא כמו חוזרת אל מה שנאמר למשה בהר סיני באמצעו של החומש הקודם. אז ממשיכה התורה ומפרטת את מצוות שנת השמיטה והדינים המשתלשלים ממנה.  על כך שואלים חז"ל ב"ספרא",...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו