פרשת השבוע |

כפירתו של קורח

טענות קורח על הציצית, המזוזה והצרעת אינן ניסיונות רטוריים להוכיח את צדקת דרכו מול משה, אלא ניסיונות כנים שלו לברר את תוקף אמונתו

יעקב צ.מאיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יעקב צ.מאיר

פרשת "קורח"

המשנה במסכת סנהדרין מונה בין אלו שאין להם חלק לעולם הבא את ה"אפיקורוס". כדוגמה לאפיקורוס מביא רב בגמרא את קורח, גיבורה של פרשת השבוע שלנו, ומסביר כיצד הגיע לאפיקורוסותו. "רב אמר: קורח אפיקורסי היה. מה עשה? עמד ועשה טליות שכולן תכלת. אתא גבי [=בא אצל] משה, אמר ליה: משה רבינו, טלית שכולה תכלת מהו שתהא חייבת בציצית? אמר לו, חייבת, דכתיב 'גדילים תעשה לך וגו' (דברים כ"ב י"ב). בית שהוא מלא ספרים, מהו שיהא חייב במזוזה? אמר לו, חייב במזוזה, דכתיב, 'וכתבתם על מזוזות ביתך' (דברים י"א כ'). אמר לו, בהרת כגריס מהו? אמר לו, טמא. פרחה בכולו? אמר לו, טהור. באותה שעה אמר קורח, אין תורה מן השמים ולא משה נביא ולא אהרן כוהן גדול. באותה השעה אמר משה, ריבון כל העולמים, אם נברא לארץ פה מששת ימי בראשית הרי מוטב, ואם לאו יברא לה מעכשיו, 'ואם בריאה יברא ה' [ופצתה האדמה את פיה ובלעה אתם ואת כל אשר להם וירדו חיים שאולה וידעתם כי ניאצו האנשים האלה את ה']' (במדבר ט"ז ל')" (ירושלמי, סנהדרין פ"י ה"א).

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ