פרשת השבוע

המקרא כחזות הכל

הטקסט המקראי מתואר על ידי חז"ל כמרחב שבו האדם פועל. היציאה ממרחב זה אסורה ולכן עליו להתפרש אך ורק מתוך עצמו, ללא מקורות מידע חיצוניים

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יעקב צ.מאיר

פרשת "ואתחנן"

בפרשיית קריאת שמע, הלקוחה מפרשת השבוע שלנו ומשוננת יום יום כחלק מן התפילה, מפורטות הוראות שונות הנוגעות לאופן הטיפול הרצוי בטקסט המקראי. "הדברים האלה", כלומר דברי התורה, צריכים להיות מונחים "על לבבך" ולהיות משוננים תמיד בפיו של האדם, "ושיננתם לבניך ודיברת בם בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך" (ו, ו־ז). לשינון הטקסט בעל פה מצורפת גם הוראה לקשרו כחפץ על גופו של האדם ועל פתח ביתו. "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" (ח־ט).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ