בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת השבוע

מה ההבדל בין אברהם לאברם

מי שקורא לאברהם בשמו הקודם אברם עובר, כך מתברר, על צו מפורש של אלוהים. ומה בנוגע למי שקורא לשרה שרי ולישראל יעקב?

תגובות

פרשת "לך לך" התורה מתחלקת באופן ברור לפרקי סיפור ולפרקי חוק. הסיפורים מוסרים את מהלך העניינים ההיסטורי־מיתולוגי ועל כן הם יוצרים היגיון פנימי ולפחות מבחינה רטורית אינם עוסקים בשום גורם שמחוץ לטקסט, לעומתם מטרתו של החוק נמצאת במובהק מחוץ לטקסט – החוק מבקש לעצב את התנהגותו של הקורא. נושאו של הסיפור הוא הגיבור המקראי והוא מתואר בגוף שלישי בעוד נושאו של החוק הוא הקורא, שאליו פונה הטקסט בגוף שני. הטקסט מתמיין לשני הז'אנרים הללו כמאליו, ספר בראשית ומחצית שמות – סיפור. ממחצית שמות והלאה – חוק...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו