בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת השבוע

הדימוי המלא של מעמד הר סיני

אלוהים יורד על ההר באש ולכן ההר עצמו "עשן כולו". לעשן זה מצמידה התורה דימוי קונקרטי, "כעשן הכבשן", אך מלים אלו לא מספקות את הדרשן

תגובות

פרשת יתרו רגע לפני מתן תורה, אחרי שבני ישראל מתייצבים בתחתית ההר, נאמר: "והר סיני עשן כולו מפני אשר ירד עליו ה' באש ויעל עשנו כעשן הכבשן ויחרד כל ההר מאוד" (שמות י"ט י"ח). הקב"ה יורד על ההר באש ולכן ההר עצמו "עשן כולו". לעשן זה מצמידה התורה דימוי קונקרטי, "כעשן הכבשן". על דימוי זה דורשים חז"ל במכילתא כך: "יכול כעשן זה בלבד? תלמוד לומר: 'כבשן'. אי 'כבשן', יכול ככבשן זה בלבד? תלמוד לומר: 'וההר בוער באש עד לב השמים' (דברים ד' י"א). ומה תלמוד לומר 'כבשן'? לשכך האוזן, מה שהיא יכולה לשמוע"...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו