פרשת השבוע

התורה כמוצר

התורה, כך מתפרש הפסוק "כי לקח טוב נתתי לכם", היא "לקח", מוצר סחיר. איכותה היא הסיבה שאין לעזוב אותה

יעקב צ.מאיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יעקב צ.מאיר

פרשת "תרומה"

פרשת השבוע שלנו נפתחת במלים "וידבר ה' אל משה לאמר. דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה, מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי" (שמות כ"ה ב'). על כך נאמר במדרש, "'ויקחו לי תרומה' — הדא הוא דכתיב 'כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו' (משלי ד' ב'). אל תעזובו את המקח שנתתי לכם. יש לך אדם שלוקח מקח, יש בו זהב אין בו כסף, יש בו כסף אין בו זהב, אבל המקח שנתתי לכם יש בו כסף, שנאמר 'אמרות ה' אמרות טהורות כסף צרוף' (תהלים י"ב ז'). יש בו זהב, שנאמר 'הנחמדים מזהב ומפז רב' (תהלים י"ט י"א). יש אדם לוקח שדות אבל לא כרמים, כרמים ולא שדות. אבל המקח הזה, יש בו שדות ויש בו כרמים, שנאמר 'שלחיך פרדס רימונים' (שיר השירים ד' י"ג). יש לך אדם לוקח מקח ובני אדם אינן יודעין מהו, אבל משכר הסרסור נתוודע מה לקח. כך התורה אין אדם יודע מה היא, אלא משכר שלקח משה, שנאמר 'ומשה לא ידע כי קרן אור פניו בדברו אתו' (שמות ל"ד כ"ט). ויש לך מקח שמי שמכרו נמכר עמו. אמר הקב"ה לישראל, מכרתי לכם תורתי, כביכול נמכרתי עמה, שנאמר 'ויקחו לי' (תרומה)". (שמות רבה ל"ג א')

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ