שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מקומו של אלוהים

האם העולם הוא הקבוע ואילו האל יכול להיות או שלא להיות בו? האם האל "נטפל", במשמע "נדבק" או "נעמס" על העולם, או להיפך

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

 “כי תשא”

כאשר מגיע יעקב אבינו להר המוריה בתחילת פרשת ויצא אומרת התורה "ויפגע במקום וילן שם" (בראשית כ"ח י"א). יעקב מגיע למקום פיזי, אתר בו הוא עתיד לישון ולראות בחלומו את הסולם ואת הקב"ה ניצב עליו. אך בלשון חז"ל הכינוי "מקום" הוא גם שמו של הקב"ה. בדו־משמעות זו עוסק המדרש הבא.

"'ויפגע במקום', אמר ר' חונא בשם רב אידי, למה מכנים שמו של הקב"ה וקוראים אותו מקום? שהוא מקומו שלעולמו ואין עולמו מקומו. אמר רבי יוסי בר' חלפתה, אין אנו יודעים אם הקב"ה מקומו שלעולמו ואם עולמו מקומו. ומן מה דכתיב 'הנה מקום אתי' (שמות ל"ג כ"א) הווי, הקב"ה מקומו שלעולמו ואין עולמו מקומו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ