שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

משה הבנאי

המדרש ממשיל את האל ומשה הבונה לו משכן למלך ולבנאי הבונה את ארמונו, אך יש פער בין מהלך הדברים המוצג במדרש לבין התיאור בתורה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

פרשת "ויקהל פקודי"

במהלך פרשות בניית המשכן מתארת התורה כיצד נבנה המשכן וכיצד נעשים כליו ובגדי הכוהנים. כל פרשייה מיוחדת לפרט אחד שהוכן למשכן ונחתמת בנוסחה קבועה, "כאשר ציווה ה' את משה" (שמות ל"ט ב', ה', ז', כ"א ועוד).

כשמסתיים חומש שמות מסתיימת עמו מלאכת המשכן. הקב"ה נכנס אל ביתו המיועד ומשה, כדרכם של בעלי מלאכה בסוף מלאכתם, נשאר בחוץ. "ויכס הענן את אהל מועד וכבוד ה' מלא את המשכן. ולא יכול משה לבוא אל אהל מועד כי שכן עליו הענן" (שמות מ' ל"ד-ל"ה).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ