שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
פרשת השבוע

מורה הדרך של משה

תחינתו של משה ליתרו, שיישאר עמו במסע במדבר, מתפרשת בעיני חז"ל כהצעה להפוך לסמכות אינטלקטואלית בקרב העם ולפוסק הלכה

יעקב צ.מאיר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יעקב צ.מאיר

פרשת "בהעלותך"

בפרשת השבוע שלנו מפציר משה ביתרו, הנקרא כאן "חובב בן רעואל המדיני", שיצטרף אליו ואל בני ישראל במסעם לארץ ישראל: "ויאמר משה לחבב בן רעואל המדיני חתן משה נסעים אנחנו אל המקום אשר אמר ה' אתו אתן לכם לכה אתנו והטבנו לך כי ה' דבר טוב על ישראל" (במדבר י' כ"ט). אך יתרו מסרב: "ויאמר אליו לא אלך כי אם אל ארצי ואל מולדתי אלך" (שם ל'). משה מפציר בו: "ויאמר אל נא תעזב אתנו כי על כן ידעת חנתנו במדבר והיית לנו לעינים. והיה כי תלך עמנו והיה הטוב ההוא אשר ייטיב ה' עמנו והטבנו לך" (שם ל"א-ל"ב). תשובתו של יתרו איננה נמסרת. בפשט הדברים מבקש משה שיתרו יצטרף כדי להראות לו את הדרך במדבר, כפי שפירש גם הרמב"ן. משה, מתברר, אינו סומך על עמוד הענן — שיתגלה בעוד שני פסוקים — שינחה אותו ומבקש מדריך.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ