פרשת השבוע |

תשובתם של ראובן והושע

באמצעות סיפוריהם של ראובן והושע מספרים חז"ל על משמעות התשובה, שמאפשרת לבנות את נרטיב החיים מחדש, במבט לאחור

יעקב צ.מאיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יעקב צ.מאיר

"שבת שובה"

כאשר מגיע יוסף אל אחיו הרועים את הצאן מבקשים האחים להרגהו נפש, אך ראובן מציל אותו מידם, ובעצתו ממירים האחים את גזר הדין בהורדה לבור. אז יושבים האחים לאכול לחם, פוגשים באורחת ישמעאלים, ויהודה מציע להוציא את יוסף מן הבור ולמכרו לישמעאלים. מיד לאחר המכירה נאמר: "וישב ראובן אל הבור והנה אין יוסף בבור ויקרע את בגדיו" (בראשית ל"ז כ"ט). על כך שואלים חז"ל שאלה פרשנית מתבקשת: "'וישב ראובן'. ואיכן היה?" (בראשית רבה פ"ד י"ט). לפי תחילת הסיפור ישב ראובן לאכול לחם עם האחים, אך לפי סופו נראה שראובן לא היה איתם בזמן המכירה. אם כן, היכן היה? כדי לפתור את הבעיה הנרטיבית צריכים חז"ל להכניס קטע סיפור נוסף לתוך הסדק שנבע בסיפור המקראי.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ