טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לזמן מוגבל - מינוי לאתר ב-33 ש"ח לחודש בלבד  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת "וארא"

באופן כללי מוטב להיות פחדן

אם יש קשר בין חוזק, אומץ וקושי, וניגוד ביניהם לבין רוך, שמשמעותו פחד – הרי שאלוהים לא הפך את פרעה לעקשן אלא לאמיץ. האם זה בהכרח דבר רע? מה עדיף להיות – אמיץ או פחדן?

תגובות

אחת הדמויות הפעילות ביותר במקרא היא הלב. מדרש יפה על הפסוק "דיברתי אני עם לבי" (קהלת א, טז), מציין עשרות פעלים המיוחסים ללב במקרא (קהלת רבה א, לו): "הלב רואה, שנאמר 'ולבי ראה הרבה'; הלב שומע, שנאמר 'ונתת לעבדך לב שומע'; הלב מדבר, שנאמר 'דיברתי אני עם לבי'; הלב הולך, שנאמר 'לא לבי הלך'; הלב נופל, שנאמר 'אל ייפול לב אדם עליו'... הלב צועק, שנאמר 'צעק לבם אל ה''; הלב מתנחם, שנאמר 'דברו על לב ירושלים'", ועוד רבים. בפרשת השבוע, "וארא" (שמות ו, ב — ט, לה), נזכר הלב כמה פעמים — לבו של פרעה. אלוהים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות