בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרשת "תצווה" | התהפכות תפקידי הכוהן והנביא

עד לפרשתנו אהרן משמש בתפקיד הנביא, כלומר מעביר הלאה את הדברים ששם אלוהים בפי משה. לפעמים נלקח ממנו גם תפקיד המתווך, כאשר משה פונה ישירות לעם. אבל מרגע שנבנה המשכן משה מקבל את תפקיד הנביא ותפקיד הכוהן עובר לאהרן

תגובות

טקסטים קנוניים, ובתוכם המקרא, מתקיימים מחוץ לנייר שעליו הודפסו. הם מסופרים על פה והתרבות מלאה התייחסויות אליהם. סביר להניח שמי שניגש אליהם יודע לצטט מתוכם עוד לפני שהתחיל לקרוא בהם, והדבר מקשה על גישה חפה מרושם ראשוני ורעיונות מוקדמים. רעיון כזה נוגע לחלוקת התפקידים בין משה ואהרן בהנהגת בני ישראל. לראשונה הוגדרו התפקידים במצרים: "ויאמר ה' אל משה. ראה נתתיך אלוהים לפרעה, ואהרן אחיך יהיה נביאך" (שמות ז' א'). דווקא אהרון מוגדר בפסוק זה כנביא. תפקידו של משה למסור לאהרן את דברי ה', ואהרן אמור להעביר...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו