פרשת "תזריע" | ללמוד תורה עם המצורעים

המדרש מספר על ר' חנינא בר פפא שניסה לשכנע את מלאך המוות שהוא ראוי להיכנס לגן עדן בעודו בחיים מפני שקיים את כל הכתוב בתורה. מלאך המוות הזכיר לו מצווה אחת שהחסיר: הוא מעולם לא למד תורה עם המצורעים

רוני מועלם־אופנהיים
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רוני מועלם־אופנהיים

המצורע הראשון בתורה הוא משה, ששלח את ידו אל חיקו והוציאה מצורעת ולבנה כשלג והחזיר אותה אל חיקו כדי לרפאה. זה היה אחד מהאותות שהצטייד בהם בלכתו אל בני ישראל המיואשים מעבודת הפרך כדי לאמת את הבשורה שבפיו: ה' התגלה אליו והוא יגאל את בני ישראל מעבודת הפרך במצרים. הצרעת המתוארת בפרשת "תזריע" שונה מצרעתו של משה ומתוארת כנגע בעור שהאבחון והטיפול בו מוטל על הכוהנים. המצורע צריך לסמן את עצמו ולהרחיק מעליו אחרים: "והצרוע אשר בו הנגע, בגדיו יהיו פרומים, וראשו יהיה פרוע, ועל שפם יעטה, וטמא טמא יִקְרָא" (ויקרא י"ג מ"ה). נגעי הצרעת מטמאים את הלוקה בהם ואת הבאים עמו במגע: "בדד יישב, מחוץ למחנה מושבו" (שם מ"ו), וזאת כדי שהטהורים שבמחנה לא יִטמאו בעקבותיו. למותר לציין שגישתם של המצורעים אל האזור הקדוש שבמחנה, אזור המשכן, אסורה.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ