פרשת "ראה" | המקום אשר בחר ה'

לא נדע אם בני ממלכת יהודה קראו את פרשת "ראה", אבל גם בראשם הידהד כנראה הצירוף "המקום אשר בחר ה'", מספר דברים. המקדש בירושלים נהפך בעיניהם למצודה בלתי ניתנת להריסה. הם שכחו שכפי שה' בחר במקום הוא יכול גם להסיר את בחירתו ממנו

רוני מועלם־אופנהיים
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רוני מועלם־אופנהיים

בפרשת "ראה" משתנה המיקוד של חומש דברים מנאומים כלליים, תיאורי ההיסטוריה ואזהרה על שמירת מצוות למניית המצוות בפירוט. כמה מן המצוות הוזכרו כבר בחומשים אחרים. כך, למשל, הציווי לחגוג את שלושת הרגלים — פסח, שבועות וסוכות — הוזכר בחומש שמות, עם קבלת הלוחות מחדש אחרי חטא העגל, שם נאמר: "שלוש פעמים בשנה ייראה כל זכורך את פני האדון ה' אלוהי ישראל" (שמות ל"ד כ"ג); ואילו בפרשת "ראה" נאמר: "שלוש פעמים בשנה ייראה כל זכורך את פני ה' אלוהיך במקום אשר יבחר" (דברים ט"ז ט"ז). הפסוקים דומים בכל, אלא שבפרשת "ראה" נזכרת המלה "מקום". ה"מקום" הוא התוספת הבולטת גם במצוות אחרות הנשנות בפרשה. כך הקורבנות יוקרבו ב"מקום אשר יבחר ה'", שם גם יאכלו המעשרות. "מקום" היא המלה המנחה של הפרשה.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ