פרשת "וילך" | בבוא היום, השירה תבקע מעצמה מפי העם

את דברי השירה כתב משה על ספר והניח אותו במקום השמור מכל. עם הקללות שיתרגשו עליהם בימי החורבן יושמד הארון, ויחד אתו — הספר. אך השמדת עותקי השירה אין משמעה קטיעת חוט הגורל בשעה הקשה ביותר: שינוי יתחולל במלות השירה אחרי שהעותק הכתוב שלה יאבד. השירה תיצבע בגוונים שמעל להיסטוריה

רוני מועלם־אופנהיים
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רוני מועלם־אופנהיים

פרשת "וילך" נקראת לפני ראש השנה או לפני יום הכיפורים, ובכל מקרה בסמוך לעשרת ימי תשובה. במלה תשובה אנו מכנים כיום תהליך רוחני המתרחש בעקבות חטא, הכולל הכרה בחטא והודאה בו, וקבלה לעתיד שלא לחזור עליו. הנביאים יקראו לעם לזהות את חטאיהם לפני שייענשו עליהם, אך בתורה התשובה מגיעה דווקא אחרי העונש ויש לה ניחוח גיאוגרפי — קונקרטי ומטפורי. במובן הגיאוגרפי הקונקרטי, מכיוון שעונשם של בני ישראל על חטאיהם הוא הגלות, משמעותה של התשובה היא חזרה לארץ. במובן הגיאוגרפי המטפורי, מכיוון שחטאם של בני ישראל הרחיק אותם מה', הרי שעזיבת החטא דומה לחזרה למקום הראשון שעמדו בו.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ