פרשת "משפטים" | מצווה להתנגד לעריצות הרוב

בעקבות הציווי "לֹא־תִהְיֶה אַחֲרֵי־רַבִּים לְרָעֹת" אפשר לשאול מדוע כל כך נדיר המראה של חבר כנסת שמפר משמעת סיעתית בגלל צו מצפונו. אפשר גם לתהות על מי מאתנו שנגררים אחרי עשיית עוול רק כדי לא להוציא את עצמנו ממעגל חברתי

ירין רבן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ירין רבן

התורה היא בראש ובראשונה ניסיון להסדיר את החיים האנושיים על פני אדמה. מעבר לניסיון לספר את מיתוס הבריאה ואת סיפוריהם של האבות מנסה התורה להגדיר גבולות מוסריים ודתיים ולאפשר מערכת מורכבת ומפורטת של חוק ומשפט. אם בשבוע שעבר קראנו בפרשה על המהפכה השיפוטית של יתרו, הרי שהשבוע נותן ספר שמות לשופט המקראי חלק נכבד מ"ספר החוקים" שלפיו הוא יכול לדון את בני האדם. לא פחות מחמישים ושלושה חוקים ומצוות מובאים בפרשה, והם עוסקים בדיני עבד, בדין הפלילי, בהתנהלותו של אדם בבית המשפט, בדיני הארץ ותושביה או בדיני חגים ומועדים.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ