"ג'ק וחזיר חג המולד" חושף את חולשותיה של ג'יי־קיי רולינג

ילד המאבד את הבובה הקטנה שלו, יוצא למסע בעקבותיה ופוגש שלל טיפוסים וחפצים עומד במרכז ספרה החדש של רולינג. כמו בסדרת "הארי פוטר", הסופרת טווה עלילות ותעלולים מבריקים, אבל דמויותיה ומסריה פשטניים. הפעם זה מלווה גם בתפאורה מונוטונית וביומרה דידקטית כוזבת

עופרה רודנר
עופרה רודנר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עופרה רודנר
עופרה רודנר

"ג'ק וחזיר חד המולד", ספרה החדש של ג'יי־קיי רולינג, יצא בזמן לכריסמס, ואילץ אותי לצלול גם אל ספרי "הארי פוטר" שלה. לא היתה ברירה, כי ממילא הספר החדש אינו מצליח להשתחרר מהצל ולעמוד בפני עצמו. אם כי למען האמת, איני מעריצה גדולה של סאגת "הארי פוטר"; וכבר שם אפשר לזהות את חולשתה העיקרית של רולינג: היא אמנם יודעת לטוות עלילות מהנות ותפאורות דרמטיות, מלאות בערב רב של תעלולים מבריקים, טיפוסים ססגוניים וציטוטים קליטים מעולם הדימויים הקנוני של הילדוּת והאגדה. אבל בפנים — בתוך העלילה והטריקים, בתוך הציטוטים והתחפושות הססגוניות שתפרה לדמויותיה — אין שום מורכבות נפשית או סגנונית מעניינת, שום פרשנות חדשה לרפרנסים המוכרים, שום אמירה שלא נאמרה קודם ב"שר הטבעות" ושום משל חברתי־היסטורי מעמיק. במלים אחרות, מדובר בפסטיש תיאטרלי, מסופר היטב אבל שטוח כמו הפקת אופנה מרהיבה או מופע קסמים שהכל בו מְתַקְתֵּק.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ