המנצחת טליה אילן בלב המקצוע הגברי

טליה אילן הצליחה להשתחל לאחד ממעוזי הגבריות האחרונים - ניצוח על תזמורת. המנהלת האמנותית של תזמורת הבמה הישראלית מספרת על עבודה קשה ומרגשת עם רודנים מלאי להט ועל חייה המשותפים עם המנצח הסיני אי־אן שו, אותו לא היתה מכירה אלמלא טבע יום אחד בחוף תל ברוך

נרי ליבנה
נרי ליבנה
צילום: תומר אפלבאום
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נרי ליבנה
נרי ליבנה
צילום: תומר אפלבאום

אם למנצח קוראים “מאסטרו” אז לך קוראים “מאסטרה”?

“יש כאלה שקוראים לי כך, אבל אני לא אוהבת את הכינוי הזה ובעלי המנצח לא אוהב את הכינוי ‘מאסטרו’. הפירוש של המילה הוא בסך הכל ‘מורה’ אבל מנצחים משתמשים בו כדי ליצור דיסטנס ותחושה של עליונות כלפי התזמורת והקהל. אני לא מרגישה עליונה על הנגנים או על הקהל. כמו שאני תופסת את העבודה שלי, אני מרגישה שקודם כל באנו לשרת את המוזיקה ולא את עצמנו ולכן אנחנו לא יותר חשובים מהנגנים. התפקיד שלנו הוא לתווך בין המוזיקה, באמצעות התזמורת, לבין הקהל. גם אני וגם בעלי לא שמים את עצמנו מעל שום דבר”.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ