חשיפה: הצוות שמנסה לכבוש עבור גוגל את העולם

המירוץ של מעצמות הרשת לכיבוש העולם עובר דרך טריטוריות ישנות ‏(הגראנד קניון‏) וחדשות ‏(המושג "איפה?"‏). כתב "ניו יורק טיימס" הצטרף לשיט בנהר קולורדו עם ראש צוות הממפים של גוגל, שלקח על עצמו את המשימה להפוך כל אינץ' בעולם לפיקסל. בתקווה שאפל לא תשיג אותו

אדם פישר, ניו יורק טיימס מגזין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אדם פישר, ניו יורק טיימס מגזין

אחרי 88 קילומטר ושלושה ימי שיט על נהר קולורדו, מנקודת המוצא ליד גבול יוטה־אריזונה, נקלעו שתי סירות הרפטינג במשט שלנו לסופה. היא הפתיעה אותנו מאחור, בהתרעה של משב רוח קריר בלבד. קירות הקניון כיווצו את השמים מעלינו לפס כחול וצר, ולא ראינו את ענן הגשם הכבד עד שהיה כמעט מעלינו.

אני ישבתי בקדמת הסירה הראשונה במשט. עמדת ההובלה הזאת הציבה אותי בעימות קבוע עם זרמי הנהר, אבל היא גם מיקמה אותי ליד לוק וינסנט, ראש המשלחת. וינסנט הוא האיש שממונה על כל מאגר התמונות במפות המקוונות של גוגל. הוא אחראי לכל פרט במערך הזה - החל בבחירת תמונות הלוויין ופרישת מטוסי גוגל בעולם ועד שליחת המכוניות המצלמות של החברה לכל רחוב בעולם, ואפילו לנקודה הזאת - למשט הזה בגרנד קניון. שיט הרפטינג הזה היה למעשה משלחת מיפוי שהיא גם חגיגה: שירות המפות של גוגל בדיוק השיק עיצוב מחודש של היישום, והטיול היה מעין פרס לחלק מחברי הצוות שעמלו עליו.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ