אליעזר זוננשיין חזר מהקפאה עמוקה, עולם האמנות עוקב בדאגה. ראיון

אחרי כמה שנים מחוץ לאור הזרקורים, אליעזר זוננשיין חוזר להציג במוזיאונים עם יצירה שהיא מחקר של פרחי בר וחרקים. ועדיין יש לו מה לומר על עולם האמנות ("שמרן, ישן, 
מיושן") האספנים ("הם סוחרי סוסים") והאמנים שסביבו 
("הם עובדים בלהיות אמנים במקום להיות אמנים")

דפנה יודוביץ'
צילום: איליה מלניקוב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים30
דפנה יודוביץ'
צילום: איליה מלניקוב

בעשור הקודם הוא נחשב לאחד האמנים הישראלים המצליחים בארץ ובעולם. "הילד הרע של עולם האמנות", זה שצעק ש"המערכת היא זונה שרוצה שיזיינו אותה" ובמקום שהמערכת תבעט אותו, היא חיבקה אותו בכניעה. במהירות בלתי שגרתית הוא כבש פסגות כמו תערוכות בביאנלה בקובה, בוונציה ובמיאמי ותערוכות יחיד במוזיאון תל אביב, במוזיאון קזינו בלוקסמבורג, בגלריה נטלי אובאדיה בפריז ובגלריה קרינזינגר בווינה; הוא נכנס לדירוג 120 האמנים המשפיעים בעולם (לפי טאשן), קטף פרסים ממלכתיים ומכר עבודות בעשרות אלפי דולרים. אבל אז, בתחילת העשור פחות או יותר, הוא נעלם. הפסיק להפיק יצירות חדשות, דחה הצעות לתערוכות ונמנע, במידת האפשר, מחיכוך עם הסצנה האמנותית. אמרו שהוא עזב את הארץ וחי בברלין, אחרים הסבירו שהוא "אמן בתקופת ביניים" שסובל מאימפוטנציה יצירתית זמנית והיו אף שקבעו כי תאריך התפוגה כבר עבר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ