הביאנלה בוונציה

לעולם האמנות יש ציפיות גבוהות מאוקוויי אנווייזור

אוקוויי אנווייזור, האפריקאי הראשון שמונה לתפקיד המנהל האמנותי של הביאנלה של ונציה, שתיפתח בסוף השבוע, נחשב כמי ששם את האמנות האפריקאית העכשווית על מפת העולם. בראיון הוא מדבר על הקשר הגורדי בין אמנות לפוליטיקה ומסביר מדוע הימנעותו מנקיטת עמדה לגבי ישראל אינה התחמקות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים5

"זה לא שאני נרתע מלהביע את דעותיי, אבל אני חושב שחשוב יותר שלא אביע דעות נמהרות" — כך משיב אוקוויי אנווייזור (Okwui Enwezor), המנהל האמנותי של הביאנלה לאמנות של ונציה, שתיפתח בשבת, כשאנחנו מבקשים להתחקות אחר עמדתו ביחס לסכסוך הישראלי־פלסטיני. עצם ההתחמקות ממתן תשובה חד־משמעית בעניין כה נפיץ איננו דבר חריג כל כך. ככלות הכל, אין דרך לצאת טוב מהשאלה הזו, במיוחד לא כשמתראיינים לעיתון ישראלי. מה שכן יוצא דופן הוא שהפיתול הלשוני שאנווייזור מבצע לצורך ההתחמקות הוא כמעט מופתי: ניסוח חסכוני וקולע, אמת שאין בלתה המבכרת את מורכבותו של העולם על פני הצורך בנקיטת עמדה, 9 בסולם שמעון פרס. וזה, אולי, סוד הקסם שאיש אינו מכחיש כי האוצר המוערך ניחן בו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ