בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם בתי ספר דמוקרטיים מנציחים את הפערים בחברה? מה ניתן ללמוד מהשיעור של יעל ביבר־אביעד

שיטות הלימוד אינן מתאימות לכל ילד וקשות לשכפול, העלויות מופרכות והאידיאולוגיה מסווה אפליה ואי שוויון. כל אלה — כמו גם חשיפתו של סוד משפחתי גדול — הובילו 
את יעל ביבר־אביעד, שהקימה וניהלה בית ספר דמוקרטי בתל אביב, לעבור מהפך תפיסתי קיצוני. היום היא מלמדת בבית ספר ציבורי בחולון ומאמינה שההפרטה, ולא הממסד, 
היא הסכנה הגדולה ביותר לחינוך בישראל

200תגובות

לפני כעשור, כאשר יעל בּיבּר־אביעד הקימה, כמעט לבדה, את בית הספר הדמוקרטי "קהילה" בתל אביב, על אפו ועל חמתו של הממסד, היא יכלה לראות בכך המשך ישיר למיתולוגיה המשפחתית של אביה, שאול ביבר, שהיה מראשוני הפלמ"ח — כאילו גם בעורקיה מפעמת אותה רוח של חלוציות ויזמות. "אני בטוחה שלקחתי ממנו משהו מהדרייב לחצוב נתיב בדרך לא סלולה, ובהקמת הדמוקרטי חשבתי שזה המעשה הכי חתרני ואמיץ. בדיעבד הבנתי שזה הכי לא. באתי ממקום שבו חשבתי שמשרד החינוך הם הרעים. אבל מאז עברתי תהליך, החברה הישראלית עברה תהליך מקביל, והיום...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו