30 שנה ל"אוונטי פופולו": סלים דאו מדבר לראשונה על פרשת אל-מידאן ונזכר בסרט שהזניק את הקריירה שלו

הוא מוכר לרבים כאבו אמג'ד מסדרת הטלוויזיה 
"עבודה ערבית", אבל לפני 30 שנים הוזנקה קריירת המשחק שלו על־ידי השתתפותו בסרט סטודנטים דל תקציב — "אוונטי פופולו", שנחשב מאז לאבן דרך בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי. בראיון הוא מספר 
על חוויותיו מצילומי הסרט, שעותק מחודש שלו 
הוקרן השבוע בפסטיבל ירושלים, ומהעבודה עם 
הבמאי רפי בוקאי

נטע אלכסנדר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סלים דאו

"התחלתי לכתוב סיפור, רציתי שהוא יתרחש במרחב ריק, במקום בו המדינה אינה קיימת" (רפי בוקאי בראיון על "אוונטי פופולו", 1988).

כדרכן של אגדות, הסיפור של "אוונטי פופולו" (1986) — יצירה שהחלה כסרט סטודנטים קצר, זכתה בפרס "ברדלס הזהב" בפסטיבל לוקארנו היוקרתי ונחשבת כיום לאבן דרך בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי — החל בלילה חורפי וגשום. "בינואר 1984, ישבתי בקפה ברחוב דה הוז באחת בלילה והטיפות התדפקו על החלון", משחזר השחקן סלים דאו, שגילם את גיבור הסרט, חייל מצרי ושחקן תיאטרון בשם חאלד. "ואז נכנס רפי בוקאי, שלא פגשתי מעולם, ואמר לי 'אתה סלים דאו? אני מחפש אותך בכל העיר'. הוא הסביר לי שהוא סטודנט באוניברסיטת תל אביב שעובד על סרט קצר. אין לו תקציב ואין לו כסף לשלם לי, אבל הוא מוכן לתת לי קלטת עם עותק של הסרט אחרי שנסיים לצלם. הוא אמר לי, 'סוהיל (חדאד) שלח אותי אליך כדי לתפוס אותך לפני שאתה חוזר לפריז. אני רוצה ששניכם תשחקו בסרט שלי'. אמרתי לו, 'יש לי טיסה חזרה עוד שעתיים, אז תשלח לי התסריט לפריז ואני אחזור אליך'".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ