לצלם את המוות ולחיות: ראיון עם הצלמת הדוקומנטרית קירסטן ג'ונסון - סוף שבוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לצלם את המוות ולחיות: ראיון עם הצלמת הדוקומנטרית קירסטן ג'ונסון

לכתבה
קירסטן ג'ונסוןנתן דביר

הצלמת הדוקומנטרית קירסטן ג'ונסון נמשכת לאזורים מסוכסכים: היא תיעדה את בוסניה בשנות ה90, את מתקני הכליאה של ארצות הברית בגואנטנמו, ולאחרונה גם ביימה סרט המורכב כולו מסצנות שנותרו על רצפת חדר העריכה. בראיון היא מספרת על הטראומה המשנית שהיא חווה בעבודתה וכיצד האמהות המאוחרת השפיעה על חייה כעדה מתמדת לסבל אנושי

2תגובות

"היא רואה הכל, אבל היא עיוורת. זהו הדימוי של הפילוסוף — הוא נופל לבאר בעודו בוהה בכוכבים" (הפילוסוף ז'אק דרידה על הצלמת קירסטן ג'ונסון, מתוך הסרט "Cameraperson"). בגיל 46, כשהצלמת הדוקומנטרית קירסטן ג'ונסון היתה בחודש החמישי להריונה הראשון עם זוג תאומים, הבמאית זוכת האוסקר לורה פויטרס ("אזרח מספר 4") אסרה עליה לנסוע איתה לצילומים בתוניסיה. "מאז 2009 אנחנו עובדות ביחד על שורה של סרטים החוקרים את מדיניות המעקב, המשטור והכליאה של ארצות הברית במדינות מוסלמיות", מסבירה ג'ונסון בראיון שנערך לאחרונה בניו יורק. "אבל האמהות שלי סיבכה את העבודה על הפרויקט. גם כשהיא נסעה להונג קונג כדי לצלם את אדוארד...

הרשמה לניוזלטר

מחפשים חומר קריאה משובח לסוף השבוע? הירשמו עכשיו

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות