שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"מי טו" בבית הכנסת: מחאת המתפללים נגד ניגוניו של שלמה קרליבך

אין כמעט מניין אשכנזי שלא מוקיר את ניגוניו של שלמה קרליבך, "הרבי המרקד" ששילב נשים בשיעוריו והתפרסם בסגנונו המוזיקלי הייחודי. אלא שבתקופה האחרונה, יותר ויותר מתפללים נחשפים לטענות שלפיהן קרליבך היה מטרידן סדרתי, ותוהים אם הגיע הזמן להתנער מלחניו של הרב ששמו נחשב למילה נרדפת לשמחה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתפללים רוקדים ליד קברו של קרליבך בהר המנוחות
בירושלים, ביום השנה העשירי למותו. רבים ממעריציו
דוחים את ההאשמות נגדו
מתפללים רוקדים ליד קברו של קרליבך בהר המנוחות בירושלים, ביום השנה העשירי למותו. רבים ממעריציו דוחים את ההאשמות נגדוצילום: רפי קוץ

עבור יונתן האורד, חוקר במדעי היהדות המתגורר בירושלים, במקרים מסוימים דווקא התפילה היא זו שמחללת את השם, ואילו המצווה עצמה טמונה ביציאה מבית הכנסת.

את השמועות על ההטרדות המיניות שנקשרו בשמו של הרב שלמה קרליבך הכיר האורד, בן 28, כבר לפני שנים, אך רק כששמע על תקיפת הקטינות המיוחסת לו הרגיש שמדובר בקו אדום. "הפרופיל הציבורי שלו הניע אותו לפגוע בנשים, ואני לא מרגיש שזה נכון להשתמש במוזיקה שלו", אומר האורד, שבעצמו נפגע מינית כנער בידי אדם שהכיר בבית הכנסת. "גם אם קרליבך השתמש בזה לקודש, זה לא משהו שאפשר לקדש איתו את השם של אלוהים. גם אם בשנות ה–60 האקלים התרבותי היה אחר, פגיעה בקטינים זה ייהרג ובל יעבור, זה לקדש שם שמים באמצעים הכי מלוכלכים".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ