חשבתם שבבתי ספר דו-לשוניים יהיו יותר קשרי יהודים-ערבים? טעיתם

למה זה קורה, ואיך זה קשור לניסויים הכי מפורסמים בפסיכולוגיה חברתית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איור: יעל בוגן
סמדר רייספלד
סמדר רייספלד
איור: יעל בוגן
סמדר רייספלד
סמדר רייספלד
איור: יעל בוגן

הנה מחקר שמי שערך אותו לגמרי לא חזה את תוצאותיו. הנושא: יחסי חברות בין ילדים יהודים וערבים שלומדים יחד באותן כיתות. שאלת המחקר: האם קיים הבדל במידת האינטראקציה בין הילדים הערבים והיהודים בבתי ספר שמוגדרים "רב־תרבותיים" — שיש להם אידיאולוגיה ברורה שמקדמת דו־קיום ברוח של שוויון, שיתוף פעולה והכרה הדדית, תוך כיבוד השוני התרבותי של כל התלמידים — לבין הילדים היהודים והערבים שלומדים יחד בבתי ספר רגילים פשוט בגלל נסיבות החיים, כי הם גרים בעיר מעורבת (לוד, למשל)?

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ