חשבתם שבבתי ספר דו-לשוניים יהיו יותר קשרי יהודים-ערבים? טעיתם

למה זה קורה, ואיך זה קשור לניסויים הכי מפורסמים בפסיכולוגיה חברתית

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איור: יעל בוגן
סמדר רייספלד
סמדר רייספלד
איור: יעל בוגן

הנה מחקר שמי שערך אותו לגמרי לא חזה את תוצאותיו. הנושא: יחסי חברות בין ילדים יהודים וערבים שלומדים יחד באותן כיתות. שאלת המחקר: האם קיים הבדל במידת האינטראקציה בין הילדים הערבים והיהודים בבתי ספר שמוגדרים "רב־תרבותיים" — שיש להם אידיאולוגיה ברורה שמקדמת דו־קיום ברוח של שוויון, שיתוף פעולה והכרה הדדית, תוך כיבוד השוני התרבותי של כל התלמידים — לבין הילדים היהודים והערבים שלומדים יחד בבתי ספר רגילים פשוט בגלל נסיבות החיים, כי הם גרים בעיר מעורבת (לוד, למשל)?

תגובות