תערוכת הענק של דירר מציגה ריאליזם לא צפוי ומזעזע

העיסוק האינטנסיבי בָּעצמי איפיין יותר מכל את יצירתו של אלברכט דירר. התערוכה שמוקדשת לו בווינה מעלה על נס את יכולתו הטכנית המופלאה, ואת עיסוקו הנרחב בזמן ובמוות

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"דיוקן עצמי בגיל 13", 1484. אתגר טכני חסר תקדים
"דיוקן עצמי בגיל 13", 1484. אתגר טכני חסר תקדיםצילום: The Albertina Museum, Vienna
יואב רינון
וינה
יואב רינון
וינה

את הדיוקן העצמי הראשון שלו, שפותח את תערוכת הענק שמוצגת במוזיאון האלברטינה בווינה, רשם אלברכט דִירֶר (1471–1528), הצייר הגרמני בן נירנברג, בהיותו בן 13 בלבד. זו יצירה מרשימה מאוד, ולא רק משום שבכל תולדות הציור המערבי אין ולו אמן אחד שהותיר אחריו יצירה שנוצרה בגיל כל כך צעיר. גדולתו של ההישג נשענת, בין היתר, על האתגר הטכני הגדול שדיוקן מסוג זה מציב: כדי לרשום את דיוקנו שנשקף במראה היה על האמן הצעיר להקפיד על משמעת עצמית חמורה ביותר, שכן הרישום בסְטילוּס בעל קצה מכסף על נייר שהוכן מראש לא איפשר כל שינוי מהרגע שבו הכסף עבר תהליך חמצון וצבעו הפך אפרפר־חום. מדובר בכישרון משפחתי: גם סבו של אלברכט וגם אביו היו צורפי זהב, מקצוע שדרש מיומנות מקצועית רבה בכל הנוגע לחיתוך אבנים יקרות ועיצובן; אביו של אלברכט (ששמו זהה לזה של בנו) ניחן גם הוא בכישרון ציור, ודיוקן עצמי שלו מופיע לצד דיוקן בנו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ