בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עד שייגמר החשמל

פאריס חונכת צי של מכוניות חשמליות להשכרה ברחבי העיר. זמן הנסיעה כאורך חיי המצבר

תגובות

3 הוא מהיר, קל לשימוש, זול, קול ואינו פולט גזים - ידידותי לסביבה! זהו מערך כלי הרכב הפאריסאי החדש שכולם ציפו לו, צי המכוניות החשמליות הכחולות מבהיקות בעלות ארבע המושבים, ה-BOLLORE BLUECAR.

ימים יגידו אם התוכנית המהפכנית - שבה יוכל נהג לאסוף מכונית חשמלית מתחנות בכל רחבי העיר, לטוס ברחובות העיר במהירות 130 קמ"ש, ולהשאירה בתחנה אחרת, (לאחר שגמא בה לא יותר מ-250 ק"מ, שכן זהו אורך חיי המצבר) - תגרום למהפכה בתחבורה בעיר, או תיכשל כישלון חרוץ.

עד כה התקיימו נסיעות מבחן, המודעות הציבורית גדלה ואתה הציפיות מהמערכת החדשה. ונסן בולורה, המיליארדר שהשקיע 1.5 מיליארד יורו בפיתוח מצבר הליתיום-מטאל-פולימר של המכונית, וראש עיריית פאריס ברטראן דלנואה, מהמרים שתושבי העיר שיזדקקו למכונית לשימוש אקראי, יעדיפו לוותר על מכונית בבעלות פרטית ויבחרו לשכור מכונית לטווח קצר.

לאור הצלחתה הגדולה של מערכת השכרת האופניים בפאריס, ה"ווליב", אשר מופעלת באותה שיטה, הוחלט להשיק מערך דומה להשכרת מכוניות. ההשקה הרשמית מתוכננת ל-5 בדצמבר. אלף תחנות טעינה יוקמו במחוז איל דה פרנס, מתוכן 508 בפאריס, ובשלב הראשון יוכנסו בהדרגה לשימוש 3,000 מכוניות.

אי-אף-פי

דלנואה ובולורה החלו בהשקת ניסיון של המערכת השבוע, עם 33 תחנות טעינה, 66 מכוניות וצוות של אלף בני אדם (המכונים שגרירים). הצוות יאייש קו תמיכה וגם יתייצב ליד תחנות הטעינה על מנת לסייע לנהגים ולענות לשאלות: כמה זה עולה? מה קורה כשיש תאונה? צריך לתדלק לפני שמחזירים?

דמי השימוש משתנים, מסביר לוק, שגריר טרוד במדים כחולים, שאייש את התחנה ברובע החמישי. ניתן לרכוש מינוי שנתי או שבועי, ואפילו מנוי ל-24 שעות. "כל נהג בעל רשיון נהיגה תקף יכול לשכור מכונית, בכל גיל", מסביר לוק באורך רוח. "במקרה של תאונה, תגבה החברה סכום הנע בין 150 ו-750 יורו, תלוי בסוג המנוי. על נזקים נוספים למכונית ייגבה סכום נוסף". הוא מוסיף ומבהיר: "לא צריך לתדלק, משום שהמכוניות חשמליות".

העוברים ושבים לוקחים עלון הסברה, רושמים את כתובת אתר האינטרנט ומבטיחים לחזור לסיבוב ניסיון בהזדמנות הראשונה. *



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו