בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כמה שחקנים מרוויחים על העבודה האמיתית שלהם?

על פי שיטת השכר הנוכחית בהוליווד, כוכבים מהמרים על האולפנים ולא ההיפך

תגובות

מאז שקלינט איסטווד דרש עשירית מההכנסות (וגם פרארי) על השתתפות ב"הטוב, הרע והמכוער" ב-1966, האולפנים החלו להשלים את משכורות השחקנים בנתח מההכנסות בקופות. ככה העסק עבד: השחקנים מוכרים כרטיסים - זו ההנחה המקובלת (או לפחות היתה), והענקת חלק מההכנסות של הסרט לשחקן היא ביטוח מסוים מאולמות קולנוע ריקים והפסדים בשורה התחתונה.

ואולם בשנים האחרונות, כשתקציבי שוברי הקופות גדלים ופחות סרטים נעשים, חלוקת העוגה נהפכה למסוכנת. אחת הסיבות היא שחלוקת ההכנסות היא משחק סכום אפס: הנתח של המפיק הראשי סטיבן שפילברג בא על חשבון זה של הכוכב ויל סמית, וכן הלאה. אולם הבעיה הקשה יותר היא שכוחו של כוכב במילוי אולמות בלהיט אחד כבר פחות פשוט להעברה לסרטים אחרים, מוסר השכל שבלט בכישלון היקר של "הפלישה למערב" מהקיץ האחרון, בכיכובם של הריסון פורד ודניאל קרייג, הכוכבים של סרטי אינדיאנה ג'ונס וג'יימס בונד.

בימים אלה, התרסקות כלכלית נמצאת תמיד במרחק של כמה פלופים בלבד, ולכן האולפנים מבקשים מהכוכבים להשתתף בסיכון. מקדמות עתק על שוברי קופות נותרו נחלת העבר בהוליווד - ג'ים קארי, שבשנות ה-90 הסתובב עם תג מחיר של 20 מיליון דולר, ויתר באחרונה על תשלום מראש - ועתה הכוכבים מתבקשים לחכות שהסרט יחזיר את ההשקעה, לפני שהם מקבלים את הנתח שלהם מהקופות.

יש לכך שתי השלכות: שמות כמו קמרון דיאז - שקיצצה במשכורת הראשונית שלה תמורת נתח גדול יותר מהרווח הנקי של הסרט "מורה רעה", ולפי הערכות יצאה עם 28 מיליון דולר - מהמרים על הסרטים, במקום המצב ההפוך. והערך של שחקנים מגיע לשיא בסרטי המשך ללהיטים, כשהם נהנים יותר מהצלחת הסרט ופחות מהתהילה שלהם עצמם. לכן דיסני שילמו לג'וני דפ לפי דיווחים 350 מיליון דולר תמורת ארבעה סרטי "שודדי הקריביים", אבל סירבו לאשר את צילומי "הפרש הבודד" שלו, שייצא בקרוב, עד שהתקציב של 250 מיליון דולר קוצץ ודפ הסכים לעסקה צנועה יותר.

המשמעות היא שקירסטן סטיוארט, רוברט פטינסון וטיילור לייטנר - כוכבי סרטי "דמדומים", שכל אחד מהם הרוויח 25 מיליון דולר ו-7.5 אחוז מההכנסות על שני חלקי פרק הסיום של הסדרה - צריכים לשקול פתיחת תוכנית חיסכון. בטח ובטח אם הם רוצים לעשות אי פעם משהו שהוא לא "דמדומים".

וכמה הם מרוויחים מההתמוטטויות שלהם?

הערכת רווח-הפסד של ההתמוטטות הנפשית-פומבית של צ'רלי שין בשנה שעברה מותירה אותו עם רווח של שמונה מיליון דולר. מומחים מעריכים שהוא קיבל 7 מיליון דולר ממכירת כרטיסים לסיבוב ההופעות שלו "טורפדו של אמת", והוא קיבל גם בערך מיליון על חסויות בטוויטר (ההנחה היא שהוא קיבל 25 מיליון דולר ממשכורתו על "שני גברים וחצי" ושיש לו עדיין נתח מעסקת הסינדיקציה של הסדרה).



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו