בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מכוניות חכמות, נהגים טיפשים

בענף הרכב מגבירים את הניסויים במכוניות ללא נהג, בתקווה שיפחיתו את מספר התאונות

תגובות

3 יחלפו עוד כמה שנים עד שהמכוניות יהיו חכמות כמו KITT, המכונית המדברת ללא נהג שכיכבה בסדרת הטלוויזיה "אביר על גלגלים" משנות ה-80. כמה יצרניות רכב, ובצדן גוגל, מפתחות מכוניות ללא נהג ובוחנות אותן בניסויים. נוואדה היא המדינה הראשונה בארצות הברית שבה התקבל חוק המסדיר עריכת ניסויים במכוניות כאלה בכבישים ציבוריים.

כבר היום מכוניות מצוידות בהתקנים המסייעים לנהגים בתפעול ההגה והבלמים. במקרים מסוימים המכשירים האלה עוקפים את הנהג ונוטלים את השליטה במכונית, כדי למנוע התנגשויות.

מכונית ההאצ'בק החדשה של וולוו, V40, יודעת לשמור מרחק ולהימנע מסטייה מהנתיב בלי התערבות אנושית. אם חיישניה מדווחים על התנגשות קרובה, ה-V40 בולמת בעצמה. גם המיניוואן החדש של פורד, B-Max, יודע להימנע מתאונות.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות לפייסבוק שלכם

בטווח הקצר, התקני הבטיחות החדישים במכוניות אלה ובאחרות יסייעו ליצרנים לסחוט כספים נוספים מלקוחותיהם. אבל בתוך זמן לא רב הנהגים יצפו שמכשירים אלה ישולבו במכוניות כסטנדרד. אביזרים כמו חגורות בטיחות וכריות אוויר נכנסו לשימוש המוני באופן זה.

אביזרי בטיחות המשולבים במכוניות כסטנדרד מוסיפים לעלויות הייצור. הממשל האמריקאי דחה השבוע הצעות לחייב יצרנים להתקין מצלמות לנסיעה לאחור החל בשנת 2014, מפני שיצרני המכוניות התלוננו על עלותן - כ-200 דולר למכונית.

מעבר לעלות, היצרניות עלולות להיות חשופות לתביעות של נהגים, שיאשימו את מכוניותיהם בתאונות. בארצות הברית כבר הוגשה תביעה נגד הונדה, בטענה לתפקוד לקוי של מערכת למניעת התנגשויות המותקנת בדגם היוקרתי ביותר שלה - אקורה.

התקני בטיחות המותקנים במכוניות כיום הפחיתו את שיעורי הפגיעה בתאונות. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בארה"ב ב-2010 היה הנמוך ביותר מאז 1949. עם זאת, באותה שנה היו כמעט 33 אלף תאונות.

יש גם סכנה שההתקנים למניעת תאונות יפתו נהגים לנהיגה מסוכנת יותר. לפחות מחקר אחד הראה שמערכות למניעת נעילת הגלגלים בשעת בלימה עודדו נהיגה תוקפנית. המכוניות נעשות חכמות יותר, אבל יידרשו שנים עד שהן יצליחו לפצות על הטמטום של נהגים מסוימים. *



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו