טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הודעת שגיאה

מחשב לכל ילד, אכזבה לכל מורה

תוצאות מאכזבות לתוכנית לחלוקת מחשבים נישאים לתלמידים בפרו

תגובות

 מתן מחשב לילד לא יעשה אותו בהכרח ביל גייטס עתידי. אדרבה, לא בטוח שהדבר יניב הישג ממשי כלשהו. זאת המסקנה שהגיעו אליה בפרו, המדינה שבה יושמה התוכנית הגדולה ביותר של "מחשב נייד לכל ילד" - ארגון צדקה אמריקאי עם תומכים בתעשיית המחשבים, הפעיל ביותר מ-30 מדינות מתפתחות בעולם.

פרו חווה כיום שגשוג כלכלי, אבל מערכת החינוך שלה נחשבת אחת הגרועות באמריקה הלטינית. הממשלה הקודמת, שנעזרה בשפע ההכנסות מתעשיית המכרות, אימצה את יוזמת המחשבים הניידים. המדינה הוציאה 225 מיליון דולר כדי לספק 850 אלף מחשבים ניידים בסיסיים לבתי ספר ולבנות מערך תמיכה להם. אבל תוצאות המבחנים ההשוואתיים בפרו נותרו מאכזבות כשהיו: רק 13% מבני השבע הגיעו לרמה הנדרשת במתמטיקה ורק 30% בקריאה, כך דיווח שר החינוך בחודש שעבר.

ממעקב אחר תוכנית תוכנית המחשבים הניידים שעשה הבנק האינטר-אמריקאי לפיתוח (IDB), עולה שהילדים שקיבלו את המחשבים לא הציגו כל שיפור במתמטיקה או בקריאה. גם לא נמצאה כל ראיה שתתמוך בטענה, שהגישה למחשב הנייד הגבירה את המוטיבציה או את הזמן שהוקדש לשיעורי בית או לקריאה. הדו"ח שיבח את הממשלה על שסיפקה את החומרה - ב-2010 נמצא מחשב בפחות מרבע ממשקי הבית בפרו. אבל כעת יש צורך לשפר את הכשרת המורים ואת תוכנית הלימודים, אמר חוליאן כריסטיה מ-IDB. מעל הכל, סביבת הלימוד - הכיתה - זקוקה לשינוי.

חלק מהבעיה נעוץ בכך שהתלמידים לומדים מהר יותר ממוריהם, לדברי לילי מירנדה, המפעילה מעבדת מחשבים בבית ספר ממלכתי בסן בורחה, רובע של המעמד הבינוני בלימה. סנדרו מרקונה, הממונה על טכנולוגיות חינוך במשרד החינוך, מסכים עמה. "אם המורים אומרים לילדים להדליק את המחשב ולהעתיק את מה שהם כתבו על הלוח, פירוש הדבר שהשקענו במחברות יקרות מאוד", הטעים. ואכן כך זה נראה. *



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות