שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הבשורה היפאנית: פולי סויה במקום צ'יפס

אקונומיסט
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אקונומיסט

טוקיו. אם תרצו ללמוד כיצד לחיות שנים רבות יותר, הביטו בתושבי אוקינאווה, קבוצת האיים בדרום-מערב יפאן. תוחלת החיים של התושבים, הניזונים מתפריט שעיקרו דגים ופולי סויה, היא מהארוכות בעולם. יש להם קבוצת ביקורת טבעית: אוקינאווים רבים ברחו לברזיל ולהוואי אחרי מלחמת העולם השנייה, שם החלו לאכול סטייקים והמבורגרים. בשלושת העשורים האחרונים היו כולם תחת מעקב של חוקרים יפאנים, שרצו להוכיח כי תזונה עשירה בסויה עשויה להאריך חיים. כעת הגיע הזמן למבחן: האם שקית של חטיפי סויה בריאים תדיח את חטיפי הצ'יפס המשמינים?

קאורו ימאדה, מומחית מזון של חברת התרופות ותוספי המזון "אוצוקה", נענתה לאתגר. היא לא אוהבת את טעם הסויה ולכן פיתחה מאפה סויה בטעם גבינה, שנמכר ממארס ביפאן. המאפה פריך, בתוכו מקרקשים פולי סויה וניתן להחזיקו על השולחן במשרד או על דלפק בבר במשך חודשים, בלי שיספח לחות. "אוצוקה" רואה במוצר חלק ממאבק בחטיפים מערביים, שבגללם משמינים האסיאתים.

מחקר, שאת חלקו מימנה "אוצוקה", הראה שאכילת חלבוני הסויה עשויה להוריד את לחץ הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. לפי החברה, האמריקאי הממוצע אוכל בשנה כמות סויה קטנה מזו שאוכל יפאני ממוצע ביממה. "אוצוקה" אינה החברה היחידה ביפאן שמנסה להשתמש במדע כדי למכור מוצרים: יצרנית הבגדים "יוניקלו" מוכרת תחתונים שגורמים לטענתה לזיעה להתייבש מהר יותר.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע לפייסבוק שלכם

אבל שיווק המאפה עלול להיות בעייתי. יש אניני טעם הטוענים שלסויה יש טעם מעולה, אך אחרים מתנגדים לכך נחרצות. גם שם המותג "סוי-קראט" מטעה. בכל צורת איות, הוא מזכיר את שני הדברים שילדים נמנעים מהם, ומבוגרים יכרסמו בחוסר רצון. ייתכן שכדאי להציג את החטיף כמוצר סתמי ואוקינאווי, חטיף פשוט. בסיכומו של דבר, מה יכול להיות טוב יותר מלהחזיק ביד אחת כוס בירה "אוריון" (מיוצרת באוקינאווה) לשיפור החיים, וביד השנייה שקית חטיפי סויה להארכת החיים?

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ