מחזיר אהבות קודמות

לקוחות שרק התעניינו במעבר לגולן טלקום זכו לפתע בליטוף מאורנג'

עידו קינן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עידו קינן

הפצצה שהטילה גולן טלקום גרמה למהומה בשוק הסלולר. ראשונה התאוששה הוט מובייל, שהקדימה את ההשקה המתוכננת והציעה מחירים נמוכים אפילו יותר מהמחירים של גולן. חברות הסלולר הגדולות נאלצו להתמודד עם גל של עוזבים, שזכה לאילוסטרציה חזקה בצילומים שהופצו בפייסבוק, שבהם נראים הדוכן השומם של אורנג' והדוכן ההומה של הוט מובייל בדיזנגוף סנטר. קלות הניוד של מספרים סלולריים בין החברות הובילה את אורנג' לנסות לסכל את המעבר באמצעות פרסום ממוקד ללקוחות מניידים.

לקוח שמבקש לנייד מספר של אורנג' לגולן טלקום מתבקש להזין את מספר הטלפון לניוד, ומיד נשלח אליו מסרון עם סיסמה. הלקוח מתבקש להזין באתר של גולן את הסיסמה ומספר תעודת זהות. כנדרש בתהליך הניוד, גולן שולחת בקשה לאורנג' לשחרר אליה את הלקוח. אורנג' שלחה באופן אוטומטי הודעה ללקוחות שהתחילו בתהליך הניוד: "לקוח יקר, לבירור תנאי יציאה מרשת אורנג', אנא פנה ל-054*".

הפנייה הזאת לגיטימית (ולא ייחודית לאורנג') - לקוחות צריכים להיות מיודעים על חובות שנותרו להם אצל ספק הסלולר שהם עוזבים. אולם באורנג' לא הסתפקו בכך, ובחלק מהמקרים ניסו בשלב הזה להציע ללקוחות הנוטשים הצעות מפתות. הלקוחה גלי סלע סיפרה שקיבלה שיחה מנציגת מכירות של אורנג' יום או יומיים אחרי הניוד: "קיבלתי שיחה די מוזרה מנציגה של אורנג', שבה היא חקרה אותי על התוכניות של גולן, כשאני מנסה להסביר לה שהיא לא צריכה להטריד אותי בשבילן כי לגולן אין נציגי שירות שימציאו תנאים חדשים עם כל איום עזיבה, הכל באתר". לדבריה, "השיחה הזאת היתה מציקה. ניסיתי לומר לה שאין לי זמן ולא אכפת לי מה היא מציעה".

דוכן אורנג' שומם יחסיתצילום: תומר אפלבאום

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות לפייסבוק שלכם

גם אסי מאיר זכה לחיזור מפתיע כשניסה לעבור לגולן. "פחות מדקה אחרי שקיבלתי את קוד האישור מגולן טלקום - על מנת לוודא את זהותי במערכת - קיבלתי אס.אם.אס מאורנג' למרות שעשיתי opt out להודעות השיווקיות מהם", דיווח בפייסבוק בצירוף צילום ההודעה שקיבל: "שיחות והודעות ללא הגבלה ב-Orange ב-125 שקל לחודש! להצטרפות חייג כעת 054*". האם זה שיכנע אותו לוותר? לא. "תודה אורנג' שעזרתם לי לקבל החלטה עד הרגע האחרון", כתב.

מאורנג' נמסר בתגובה: "מדובר במידע רלוונטי בו הלקוח מיודע אודות תוכניות אטרקטיביות, שאותן החברה מציעה ללקוחת הקיימים והמצטרפים, המפורסמות במגוון פלטפורמות שיווקיות וזאת כדי להעניק לו מידע עדכני. אנו דוחים מכל וכל את הטענה, כפי שעולה מפנייתך, כי מדובר בניסיון למנוע פעילות כלשהי מהלקוח. נהפוך הוא, אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל החברות כדי לתת שירות רציף ומלא ללקוחות".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ