בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כיבוי האש מוגש לכם בחסות...

עשרות ערים, רשויות ומערכות חינוך בארצות הברית שקועות בקשיים כלכלים ומנסות לשרוד באמצעות מכירת שטחי פרסום על מבנים ושירותים ציבוריים

תגובות

האם הכבאיות האדומות של העיר יישאו בקרוב מודעות פרסומת? עיריית בולטימור נאלצה באחרונה לקבל החלטה קשה על סגירת שלוש תחנות כיבוי אש. בניסיון למנוע את הקיצוץ, יזמה מועצת העיר תוכנית חדשה לגיוס כספים: מכירת שטח פרסום על כבאיות.

עדיין לא ידוע אם הכבאיות יעוטרו בקרוב בלוגואים של חברות מסחריות. מקורבים לראש העיר, סטפאני רולינג-בלייק, אינם בטוחים שהיוזמה תאפשר גיוס די כסף למימון תחנת כיבוי אש אחת אפילו.

בולטימור מצטרפת לעשרות ערים, רשויות תחבורה ומערכות חינוך אזוריות השקועות בקשיים כלכלים ומנסות לשרוד באמצעות מכירת שטחי פרסום, זכויות שמיות וחסויות. אמצעי שיווק אלה נפוצים זמן רב בתחום הספורט והאמנויות. כעת רוכשים נוסעי הרכבת התחתית בפילדלפיה כרטיסי נסיעה ועליהם פרסומת למקדונלד'ס, בדרכם לתחנת הקרויה על שם חברת התקשורת AT&T, ששעריה המסתובבים מעוטרים בלוגו המוכר של החברה, כדור כחול ולבן.

KFC

רשת המזון המהיר "קנטאקי פרייד צ'יקן" היתה בין החברות הראשונות שנקטו שיטת פרסום לא שגרתית זו, כשעיטרה בלוגו שלה מכסי ביוב וברזים לכיבוי שריפות באינדיאנה, בקנטאקי ובטנסי, אחרי שמימנה תיקון ושיפוץ ציוד עירוני זה. ערים רבות מתירות כעת פרסום על האוטובוסים המובילים תלמידים לבתי ספר. כמה רשתות פיצה בחרו לפרסם בשיטה זו.

ויליאם וולץ', חבר מועצת העיר בולטימור, שהוביל את החקיקה המקדמת מכירת שטח פרסום על כבאיות, אמר שיש למצוא דרך לסייע לעיר לממן את צרכיה הגדלים, בתקופה שבה אוזלים מקורות המימון והתמיכה. "התקציבים העירוניים הולכים ותופחים והמימון המוקצה לעירייה מטעם הממשל המקומי והפדרלי מצטמקים", אמר. "יש גבול לגובה המס שאפשר להטיל על האזרחים. אנחנו מנסים להחזיר לעיר עשרת אלפים תושבים שהיגרו ממנה. אם נכביד את נטל המס, לא נצליח. חייבים למצוא אלטרנטיבות".

אבל רבים חוששים שמכירת שטח פרסום תעביר מסר שגוי. כשעיריית טינגסבורו במסצ'וסטס שקלה באחרונה מכירת שטח פרסום כדרך לגיוס תקציב לרכישת ניידות משטרה, הביע מפקד המשטרה ויליאם מאליגן חשש. "עלינו לשמור על הנייטרליות המתבקשת מתפקידנו", אמר. "נניח שהיו בעיר שני מרכזי קניות, ורק אחד מהם היה רוכש שטח פרסום. האם המרכז השני לא יחשוש שאנו מעניקים יחס מועדף למרכז המפרסם?" בסופו של דבר נדחתה ההצעה.

אליזבת בן-ישי, חברה בארגון הנאבק במסחור-יתר, סיפרה כי מאז החל המשבר הכלכלי, החליטו גופים ציבוריים נוספים למכור זכויות פרסום וזכויות שמיות של מבני ציבור: "אנחנו מופצצים בפרסומות בכל פינה. מדובר בשטחים ציבוריים שאמורים לשקף את ערכי החברה שלנו, ומנוכסים על ידי המגזר הפרטי".

גם אם היוזמה הנוכחית למכירת שטחי פרסום על כבאיות לא תצא לפועל, בקרוב מאוד יופיעו פרסומות וחסויות במרחב הציבורי בבולטימור. בשבוע שעבר החלה העירייה לחפש חברה שתמכור זכויות שמיות ושטחי פרסום וחסויות של מבני ציבור, מרכזי פנאי ופארקים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו