שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

קייטי הולמס נלחמת בחייזרים

התמונה של השחקנית ההוליוודית ובתה מעידה על הרגע בו הפכה ללביאה והשתחררה מעולם המונע על ידי החלום האמריקאי וחוצונים רבי עוצמה

טל ניב
טל ניב
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל ניב
טל ניב

הצילום הזה של קייטי הולמס, בתה סורי והבובה שלה, צולם ב-21 ביוני בניו יורק, כשבוע לפני שנודע שהולמס הגישה בקשה לגירושים מטום קרוז ותובעת משמורת בלעדית על הילדה. למרות שלהולמס יש כסף לממן צבא של מטפלות ומטפלים, היא נראית כאן, ובצילומים רבים שפורסמו בחצי השנה האחרונה, כמי שלוקחת ומחזירה את בתה בעצמה מחוגים, ולמרות שיש להתנהגותן כאן היבט משפטי מובהק בכל הקשור למשמורת - נראה שיחסיה עם בתה קרובים וכנים, חמים ונוחים.

זהו צילום המתאר את ההרמוניה בין האם לבת, את חיבוקן שיש בו ההדדיות, את העובדה שהן לובשות חצאיות כחולות קלות דומות ונועלות נעליים שטוחות דומות, ושערן אסוף באופן דומה. אמנם יש להביא בחשבון שבגדיהן והופעתן קשורות גם לאינטרס מסחרי, כמו פרסום של נעליים מסוימות או תיקים, ובכל זאת יש לתואם הצבעים ביניהן משמעות, ונדמה שהן מכוילות על פי אותו שעון של רגש וקרבתן מכסה את כל תחומי החיים. ולמרות שהיא כבר בת שש, הולמס נושאת את סורי על הידיים, כפי שעושות אמהות יחידות עם ילדות יחידות לעתים, ולא אומרת לה "תלכי על הרגליים שלך" כפי שעושים כשיש עוד ילדים, ונדמה שיותר מאשר הולמס מגוננת על הילדה, היא גם נאחזת בה, מתחזקת מהאופן שבו הקטנה סומכת עליה ומניחה את ראשה על כתפה ומשתפת בחיבוקן את הבובה שלה, עד שנראה שהן שלוש.

קשה לדעת אם הממד הילדותי הטבעי בהתנהגותה של סורי, הבולט כאן בהשוואה לצילומים משנים קודמות, שבהם נראתה לעתים קרובות מדי לבושה בגדים מגוחכים ובוגרים לגילה, נעולה נעלי עקב זעירות ומאופרת - קשור גם באסטרטגיה הקשורה בגירושים. קרוז, כידוע לכל, הוא סיינטולוג השייך למעגל הפנימי בארגון הזה המורשה לקרוא בכתבי רון האברד על החייזר העריץ זנו ששתל באמצעות פצצות מימן נשמות זרות בבני אנוש. הבקשה למשמורת בלעדית על בתו הביולוגית הראשונה - שיש לה תפקיד סימבולי משמעותי כנסיכה בתרבות הפופולרית האמריקאית ובאישוש הפוטנטיות שלו - מערערת על כוכבותו ועל ניסיונו לשוות לה איזון. הבקשה הזאת מציגה אי הסכמה חד משמעית בקשר לאבהותו, שהיא יסוד מרכזי באגדה שלו.

הולמס ובתהצילום: גטי אימג'ס

בתביעתה למשמורת הולמס בראה את עצמה מחדש כלביאה, דווקא מתוך המקום שקרוז ייעד לה כאם וכרעיה בסיפורו שלו. בניגוד לניקול קידמן, שהופתעה על פי עדותה מהגירושים שיזם קרוז ב-2001 ושהותירו אצלו את שני ילדיהם המאומצים - שקוראים לה רק ניקול - הולמס פעלה ראשונה. ובעוד קידמן, שקצרה אוסקר מיד אחרי הגירושים אבל נזקקה ליותר מעשור כדי להיוולד כאם ביולוגית בעזרת טיפולי פריון ופונדקאות - הולמס פועלת מיד. אולי היא מיואשת יותר - הלא אין לדעת לעולם מה באמת מתרחש בין שני אנשים כשהם לגמרי לבד - אבל אין ספק שהיא משתמשת באופן חכם יותר במצבה, במעמדה ובצילומי הפפראצי.

בשבע השנים שחלפו מאז גאל אותה מהשורה השנייה של הכוכבות האמריקאית כשהודיע על חיזור מהיר כברק, הריון ונישואים (על פי דיווחים הוא גם רצה לגאול את סקרלט ג'והנסון, אבל היא סירבה), קרוז לא חדל מלהלל ולהאדיר את הולמס כאשה מושלמת בראיונות לקידום סרטיו, כולל בראיון ל"פלייבוי" לפני כמה שבועות. וכך, בעודו מקדם את עצמו דרך נישואיהם, מצא את נעול מחוץ לכלוב שהכין לה - הלא הוא עצמו אומר שהיא נפלאה, ולכן איך אפשר לטעון שלא מגיעה לה משמורת?

הצילום הזה סופג גם פרשנויות אחרות - למשל אפשר לטעון שהוא מתאר סימביוזה בין האם לבת - אבל הוא משמש גם זרז בשחרורה של הולמס. עכשיו היא אשה שנבחרה אמנם באופן מסורתי למדי להיות אמה של הנסיכה, אבל זו בדיוק התאמתה לתפקידה שגורמת לכך שהיא חשה בסכנה ומבריחה את הנסיכה בזמן מהארמון. כי הולמס, שחיוכה העקמומי הפך אותה ליפה ככל שהתבגרה, יותר מאשר מרימה על הידיים את סורי, בצילום הזה ובכלל, לוקחת את עצמה סוף סוף בידיים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ