דברים חדשים

גוגל הופכת את העולם למגרש משחקים; תוכנית הרדיו המופתית This American Life עולה לרשת ומסע בעקבות יומנים

יובל סער
דידי חנוך
מוסף הארץ
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יובל סער
דידי חנוך
מוסף הארץ

הרדיו נוקם בווידיאו

“This American Life”, תוכנית הרדיו המופתית של איירה גלאס, המשודרת ברדיו הציבורי האמריקאי וזמינה גם כפודקאסט, ממשיכה להתרחב לאפיקי מדיה שונים. בשנה שעברה, פרק בתוכנית היה מופע ששודר בשידור חי בבתי הקולנוע ברחבי ארצות הברית. הפרק שודר גם ברדיו, בגרסה ערוכה שהציגה את החלקים במופע שאפשר היה לשדר ברדיו.

עכשיו יוצרי התוכנית הולכים בדרכם של הקומיקאי לואי סי. קיי. ואחרים ומשחררים את המופע לרשת, ללא הגבלות גיאוגרפיות מהסוג הנפוץ בתוכני וידיאו, תמורת חמישה דולר. שם המופע, כיאות לאירוע שבו תוכנית רדיו הופכת לוויזואלית, הוא “Invisible Made Visible”. המופע מרתק וכולל אנימציה, ריקודים, סיפורים, מוזיקה וסרט קצר.
http://live.thisamericanlife.org

דידי חנוך

חוני המעגל

“oko”, אפליקציית אייפד שמשתמשת בתמונות לוויין מאתר האינטרנט של נאס”א, היא משחק וידיאו בפורמט של פאזל מעגלי. מטרת המשחק לשחזר את תמונת הלוויין על ידי יצירת מעגלים מסתובבים שנגזרו מהדימוי המקורי. האנימציה יוצרת בכל רמה דפוסים מורכבים יותר ויותר, והאתגר הוא לשים לב לצירופי התמונה כדי לעצור את תנועת המעגלים ברגע הנכון. השילוב של המוזיקה העתידנית והדפוסים שנוצרים בתנועה המעגלית מספק אתגר חזותי יוצא דופן.
www.nadezdas.com/oko

יובל סער

בין המסך לעולם

אחת ההמצאות המרתקות של העשור האחרון היא ה–ARG, או ממ”ח - משחקי מציאות חלופית. משחקים אלה מספרים סיפור באופן אינטראקטיבי, שמשלב אתרים ברשת עם מקומות ופעילויות בעולם האמיתי. למרבה הצער, מכיוון שיצירת ממ”ח היא עניין יקר, עד כה רוב המשחקים הגדולים היו קמפיינים שיווקיים.

AR- מציאות רבודה - היא טכנולוגיה מבטיחה שפותחה בשנים האחרונות, המאפשרת להוסיף שכבה של מידע לעולם, בדרך כלל באמצעות המסך והמצלמה של הסמארטפון. הדוגמה המוכרת ביותר היא Street View של גוגל מפות, שמאפשרת לראות איפה נמצאים על המסך בזמן שרואים את המיקום בעולם.

גוגל משלבת את שתי הטכנולוגיות הללו עם “Ingress”, משחק למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד שנמצא כעת בבטא סגורה. ג’ון האנק מגוגל, ממפתחי המשחק, מגדיר אותו כ–World of Warcraft בעולם האמיתי. במשחק יש פעילויות שונות שניתן לבצע, כאשר שחקנים משתייכים לאחת משתי קבוצות, ולדברי גוגל הוא יושפע משמעותית ממה שהשחקנים יבחרו לעשות.

ברמה המסחרית, המשחק משתף פעולה עם מותגים וחנויות בארצות הברית לשם מימונו, למרות שהוא עצמו גלובלי. המשחק נראה כמו צעד בדרך ל–Google Glass, משקפי המציאות הרבודה שגוגל צפויים להשיק עוד כשנה, והוא מעניין בעיקר מכיוון שנראה שהוא נועד לבחון ולהביא למיינסטרים טכנולוגיות שגוגל מתכוונת לממש בשנים הקרובות.
www.ingress.com

דידי חנוך

קיטי ואחרים

בכל שבוע מפרסמת חגית רוזנס־אזולאי בבלוג שלה, “יומני היקר”, ראיון עם יומנאי חדש,
במטרה להציג אנשים מעניינים ויומנים שונים, ודרכם לקבל תמונה מלאה יותר על יומנים מסוגים שונים.

רוזנס, מתרגמת במקצועה, מנהלת יומן זה שנים, וכשגילתה עולם שלם של יומנים חזותיים, החליטה לפתוח בלוג כדי לבחון את התחום לעומק. התוצאה מרתקת, מסקרנת ומספקת את יצר המציצנות במידה.
www.yomanihayakar.co.il

יובל סער

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ