הניסיון המיושן להמציא מחדש את אהרוני כאיש מוזר עם מקלות וצמה

הפרומו החדש ל"מאסטר שף" מעורר חוסר נוחות ומידה של רחמים

מורן שריר
מורן שריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
פרומו למאסטר שף של קשת
צילום: קשת
מורן שריר
מורן שריר

אייטיז: בפרומו לעונה החדשה של "מאסטר שף", ישראל אהרוני מוצג כאיזו דמות משונה, מסתורית ואקסצנטרית. אייל שני, מיכל אנסקי וחיים כהן שמגיעים לאסוף אותו במכונית אספנות אמריקאית עם גג נפתח, חוששים ממנו. למה? כי הוא "מוזר". למה הוא מוזר? כי יש לו צמה. וזקנקן. וגבות מחודדות. והוא מכין אוכל סיני. ואכן, החששות לא מכזיבות. הדירה שלו, על פי הפרומו, היא מעין מנזר שאולין שבו הוא מרחף באוויר בחלוק סיני ומלקט בצ'ופסטיקס ענבים שמגישים לו חניכיו הנרצעים.

אנחנו אמורים לתפוס את אהרוני כדמות מסתורית ומוזרה כי יש לו צמה וצ'ופסטיקס. וזה אחרי שראינו אותו בכל תוכנית בישול אפשרית; במטבח שלו ובתפאורות של מטבחים אחרים; עם הבת שלו ועם חברים; מפרסם סבון כלים עם גברי בנאי; אוכל ומחרבן עם גידי גוב ברחבי העולם כשהוא בג'ינס וטי־שירט שחורה.

הפרומו של קשת חי בשנות השמונים כשבתל אביב כבר אפשר לאכול שרימפס כמו בעולם הגדול, ישר מהידיים המוזרות והשעירות של אנשים מפחידים עם צמה. ואפילו במקלות.

כבר ראינו פרומואים מלוקקים, מרגיזים, מבחילים, ציניים, משוויצנים, ילדותיים או לא אפקטיביים. הפרומו הזה פרובינציאלי ואנכרוניסטי ברמה שמעוררת חוסר נוחות ומידה יפה של רחמים. הוא מפתיע כשהוא מגיע מהזכיינית שממוצבת כמשוכללת, השנונה והעדכנית יותר לקראת המעבר לערוץ משלה. קשה לייצר סקרנות לקראת עלייה של תוכנית ריאליטי  שרצה כבר שבע עונות. הדרך היא לא לנסות ליצור מסתורין אצל אדם שאיבד את המסתורין שלו כבר לפני שנים, בזמן שהחברה שבה הוא חי התקדמה — בין השאר בזכותו.

ומכונית האספנות האמריקאית עם הגג הנפתח, היא בעצמה קלישאת פרומואים כבר שני עשורים לפחות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ