תערוכת הענק של דירר מציגה ריאליזם לא צפוי ומזעזע

העיסוק האינטנסיבי בָּעצמי איפיין יותר מכל את יצירתו של אלברכט דירר. התערוכה שמוקדשת לו בווינה מעלה על נס את יכולתו הטכנית המופלאה, ואת עיסוקו הנרחב בזמן ובמוות

יואב רינון
וינה
יואב רינון
וינה

את הדיוקן העצמי הראשון שלו, שפותח את תערוכת הענק שמוצגת במוזיאון האלברטינה בווינה, רשם אלברכט דִירֶר (1471–1528), הצייר הגרמני בן נירנברג, בהיותו בן 13 בלבד. זו יצירה מרשימה מאוד, ולא רק משום שבכל תולדות הציור המערבי אין ולו אמן אחד שהותיר אחריו יצירה שנוצרה בגיל כל כך צעיר. גדולתו של ההישג נשענת, בין היתר, על האתגר הטכני הגדול שדיוקן מסוג זה מציב: כדי לרשום את דיוקנו שנשקף במראה היה על האמן הצעיר להקפיד על משמעת עצמית חמורה ביותר, שכן הרישום בסְטילוּס בעל קצה מכסף על נייר שהוכן מראש לא איפשר כל שינוי מהרגע שבו הכסף עבר תהליך חמצון וצבעו הפך אפרפר־חום. מדובר בכישרון משפחתי: גם סבו של אלברכט וגם אביו היו צורפי זהב, מקצוע שדרש מיומנות מקצועית רבה בכל הנוגע לחיתוך אבנים יקרות ועיצובן; אביו של אלברכט (ששמו זהה לזה של בנו) ניחן גם הוא בכישרון ציור, ודיוקן עצמי שלו מופיע לצד דיוקן בנו.

כתבות מומלצות

עוברת אורח ליד מתקן למסכות נגד קורונה ב הרצליה

A woman walks past a stack of used and discarded surgical masks hanging allong a fence in Israel's Mediterranean coastal city of Herzliya on January 3, 2022. (Photo by JACK GUEZ / AFP)

מסכה מסכות
קורונה
הקורונה
וירוס
נגיף
מגיפה
מגיפת
מגפה
מגפת
מחלה
בריאות 
עולמית
corona
coronavirus disease 2019
coronavirus disease 2020

קוביד
COVID 19
COVID-19

מיליון כניסות בשבוע: ההצלחה המפתיעה של אתר נתוני הקורונה של משרד הבריאות

נעה אילן, "דואט", 2020

צפיתי, האזנתי, התקרבתי, צילמתי, עליתי וירדתי 4 קומות. לא הבנתי

מנהיג מפלגת חוק וצדק ירוסלב קצ'ינסקי בוורשה, בפברואר

האיש החזק בפולין לעג לטרנסים: "אני לא ולדיסלב, מעכשיו אני זושה"

מפגינה בעד הזכות להפלות מחוץ לבית המשפט העליון בוושינגטון

לא להאמין, אבל בחשיכה הזאת אפשר בכל זאת למצוא נקודת אור

מתוך "אלביס". בלי גילויים סנסציוניים

כמי שהיה עד לתופעת אלביס בשנות ה-50, אני ממליץ על צפייה בסרט

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ