למה אשקיע 334,900 שקל ב-XT5

ומדוע חסרים אנשים כמוני במדינה הזאת

אלון עידן
אלון עידן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
רכב ה-XT5 החדש של קדילק
צילום: בלומברג
אלון עידן
אלון עידן

אני מתכוון לרכוש את ה–XT5. אני ארכוש אותה למרות שאין ברשותי כרגע 334,900 שקל. אני ארכוש אותה למרות שבמקור חשבתי בכלל על ה–INFINITI QX70 2017. אני ארכוש אותה כי לא נותרה לי ברירה. כי המכונית הזאת נבנתה עבורי, בשבילי.

כשקראתי את דבר החברה בנוגע ל–XT5 עלתה בי תחושה מוזרה, כאילו מישהו שם מכיר אותי באופן אישי, כאילו הגורל הפגיש ביני לבין האוטו המסוים הזה. "כשתיכננו ועיצבנו את ה–XT5 חשבנו על הדרך שלך", נכתב במודעה. ומיד לאחר מכן "הדרך שלי" נפרטה לפרוטות באופן כמעט מצמרר:

"... חשבנו על הדרך שלך שמורכבת מתשוקה ויצירתיות" — ואמנם, שתי התכונות המרכזיות שלי הן תשוקה ויצירתיות. תשוקה לחיות את החיים, לבלוע אותם, לסחוט אותם עד הסוף. מבחינתי תשוקה לחיים זה "להסתכל על חיוך של תינוק ולהרגיש שאתה נמס, תשוקה לחיים זה להסתכל ישר ועמוק בעיניים של מי שאתה אוהב ולראות איך אהבה נראית, תשוקה לחיים זה לצחוק כל כך חזק עד שכואבת לך הבטן ואתה מתחיל לבכות, תשוקה לחיים זה לבכות מרוב אושר, תשוקה לחיים זה לקום בבוקר ולהרגיש התלהבות וחיוניות בכל תא ותא בגוף שלך. תשוקה לחיים זה להרגיש שאתה הצלחה בעצם היותך מי שאתה ושאתה יודע לאן אתה הולך" (מתוך האתר Mentor Me, כתב: יואב זילכה).

וכמו שכל מאמן מתחיל יודע שיש קשר ישיר בין תשוקה ליצירתיות, גם אצלי זה ככה. כי במקום שבו ישנה תשוקה, מתעוררת היצירתיות. וכשזאת מתעוררת, האדם מסוגל לקטוף את הירח, להדליק את השמש, לרקוד עם הכוכבים. וכשאני מדמה בעיני רוחי את עצמי ב–XT5, שנבנתה במיוחד כדי לתת מקום לאותן תשוקה ויצירתיות, קשה לי לחכות. אני רוצה לשלם כבר את ה–334,900 שקל המסכנים האלה, ולממש את התכונות שלי שמתגלמות באוטו הזה.

"עם דרייב לחדש ולרגש" — שתי תכונות נוספות שמאפיינות אותי. כי מה הטעם לחיות אם אינך יכול לחדש ולהתחדש? ומי שמכיר אותי הרי יודע: כל יום הוא בשבילי מצע לחידוש, כל שבוע מסע להתחדשות. ונכון, חברים לפעמים אומרים לי "די, אתה מגזים, תנוח קצת, תיהנה ממה שיש לך". אבל אני פשוט לא מסוגל. ההתחדשות היומיומית היא הסיבה שאני מתעורר בבוקר, הסיבה שאני מסרב ללכת לישון.

ולכן ה–XT5 כל כך מתאימה לי: כי משהו במכונית הזאת משדר בדיוק את מה שאני מאמין בו — שהחידוש הוא מקור הריגוש, ושללא התחדשות אין התרגשות, וללא צורך בריגוש אין צורך בחידוש, וללא צורך בחידוש אין צורך בריגוש! ועבור אדם שמשלב חידוש וריגוש כדרך חיים, בנוסף לתשוקה ויצירתיות כמובן, 334,900 שקל הם בסך הכל סכום סביר שמשקף את הערכים החשובים האלו.

"עשייה ושאפתנות בלתי מתפשרת" — מובן שאני טיפוס שמאמין בעשייה. מבחינתי, כל המילים הגבוהות לא שוות כלום בלי עשייה. רק עשייה משנה באמת את המציאות. ואיך חבר טוב אמר לי פעם: "מה יהיה איתך, כל הזמן אתה עושה משהו, כל הזמן באקשן, כל הזמן עובד על משהו, אף פעם לא נח". והוא צודק, אני מאלה שמאמינים שבקבר יהיה לנו מספיק זמן בשביל לנוח. ובינתיים צריך לעשות, לשנות, לחדש, להתחדש, לרגש, ליצור. בקיצור, לחיות.

וזה מתחבר גם לשאפתנות הבלתי מתפשרת שלי. כי מבחינתי, מי שמתפשר על השאפתנות שלו, מתפשר על החיים שלו. ואם אדם לא שואף כל הזמן קדימה ולמעלה, הוא בעצם הולך אחורה ולמטה. אין ואקום בחיים האלה. ואני נזכר שפעם חבר טוב שאל אותי: "בסדר, זה טוב לשאוף ליותר, וזה טוב להתקדם בחיים, אבל אחי, מתי כבר תשים רגליים על הספה ותירגע?" והתשובה לי היתה פשוטה: אף פעם!

וזו בדיוק הסיבה שה–XT5 היא כל כך אני. כי עד לפני שנתקלתי בה, פלירטטתי בכלל עם ה–INFINITI QX70 2017 ("אייקון אמיתי הוא אלמותי. לעוצמה שלו אין זמן וליופי שלו אין גיל"), ומאוחר יותר חשבתי ברצינות על הקליאו טורבו. הרי גם היא נבנתה עבור אנשים כמוני; אנשים שמסכימים ש"Passion is Powerful"; אנשים שמוכנים "להתאהב בעיצוב מלא תשוקה, להתרגש מהמנוע החזק עם העוצמה המתפרצת, להימשך לעיצוב פנימי עשיר, לתשוקה מתפרצת של פעם בחיים".

רק שב–INFINITI ובטורבו לא מצאתי את הקטע של העשייה והשאפתנות. ומי שמכיר אותי יודע, שעם כל הכבוד לתשוקה ויצירתיות, אני קודם כל איש של עשייה. וזה קטע שמאוד חשוב לי, ואפילו קצת מרגש אותי, כי אבי הרי היה איש כפיים, וכשאני נזכר בו חוזר מהעבודה עם הידיים המלוכלכות והפנים המזיעות, אני לא יכול להפנות עורף ל–XT5. ולא, אני לא מתבייש לשים 334,900 שקל על אוטו שנותן כבוד לערכים שלי. כי איך חבר אמר לי פעם: "אתה, אם היו יותר אנשים כמוך במקום הזה, המדינה היתה היום במקום אחר". והאמת, בלי להישמע שחצן או משהו כזה, די הסכמתי איתו. ולא, אני כבר לא מתבייש להגיד: חסרים פה אנשים כמוני. אנשים עם XT5.

כתבות מומלצות

דיוקנאות של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו אקלה בתערוכה לזכרה בעיר ג'נין, לפני כשבוע

חדשות היום, 25.5

קורס העריכה הדיגיטלית של הארץ

"הארץ" מוציא לדרך את המחזור השלישי של קורס העריכה הדיגיטלית

התאונה בכביש 6, הבוקר

חדשות היום, 24.5

רגב בוועדת הכנסת, בחודש שעבר

חדשות היום, 23 במאי

מתחם בדיקות קורונה בתל אביב, בינואר

חובת הבידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה מבוטלת החל מהיום

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ

כתבות שאולי פספסתם

בת ים

שתי דירות במחיר אחת: האם זהו עתיד תחום הפינוי-בינוי?

אפליקציית קלארנה. החברה נמצאת במגעים לגיוס סבב חדש לפי שווי שנמוך בכ-30% מהשווי שקיבלה לפני שנה בלבד

"היערכו לגרוע מכל": נבואות החורבן בהיי-טק מתחילות להגשים את עצמן

בניין דירות בחולון

לקחתם משכנתא בחודשים האחרונים? גם אתם כבר שילמתם על עליית הריבית

"כשבאנו לקבל משכנתא לרכישת הבית, התברר שהבעיה לא פשוטה כלל"

הריבית במשק מזנקת – מה כדאי לעשות עם ההלוואות שלקחתי?

המשווקים של פוליסות החיסכון הם סוכני הביטוח, שנהנים מעמלות שמנות

"הציעו לי להעביר את החיסכון מאלטשולר. האם כדאי לי?"