עתידות

בינה מלאכותית תשתווה לאדם ביכולת ליצור אמנות, השאלה אם היא תתעלה עליו

בר חיון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
בר חיון

באוקטובר אשתקד נקש הפטיש של בית המכירות הפומביות כריסטיס. נמכר! דיוקן של אדמונד דה־בלאמי החליף ידיים תמורת 432 אלף דולר, פי 45 משוויו המוערך. ממרחק כמה מטרים נדמית היצירה לטייק מודרניסטי על דיוקן מתקופת הבארוק. על רקע מרושל ובלתי גמור ניבט איש כמורה בטשטוש מתעתע. פניו לא בפוקוס. ההבעה א־סימטרית ומזוגגת. חליפתו דהויה כאילו ניזוקה ממדלל צבע או פגעי הזמן. אך ככל שמתקרבים, מתגברת איזו אי־נחת: זו לא רק הגרוטסקה שמתגלית — העיניים חלולות והאף נעדר — אלא המרקם המפוקסל. מה שנראה מרחוק כרישול אנושי נחשף כמארג מהונדס להפליא. זה מטריד גם אם יודעים מלכתחילה שיוצרת הדיוקן היא למעשה בינה מלאכותית (AI), שהתבססה על 15 אלף דיוקנאות מהמאה ה–14 ועד המאה ה–20.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ